Skäggagam

Enya

Trådstartare
Hur stort terarium ska en skäggagam ha? Vad ska man mer tänka på vid skötslen av ett sådfant djur? Kan man kombinera de här "larverna/maskarna de äter och syrsor? Äter de grönsaker?

Sv: Skäggagam

en vuxen skäggagam ska enligt djurskyddslagen ha ett terrarium med en bottenyta på 0,90kvm.

Huvudföda bör vara syrsor och grönsaker vilket man även kan/bör kombinera med larver. De ska dock inte utfodras med för mycket larver eftersom de innehåller mycket fett och lite mindre av de viktiga proteinerna. En varierad salladsblandning som pudras med kalk och vitaminer är absolut nödvändigt att ge varje dag.

Jag har en hel del info om skäggagamer då jag för ett halvår sedan skaffade en egen (eller ja den är sambons egentligen). Om du vill kan jag PM:a lite länkar så att du kan läsa på lite mer...

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
757
Senast: Krålus
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 848
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar