Skafferi-tråden!

MadicDomino

Trådstartare
Det är så här, jag och sambon flyttar till ny lägenhet.
Ala 50-tal med gigantiskt skafferi (sånt man går in i, med bra ventilation och till och med ett fönster i!) med hyllor från golv till tak! :love:
Eftersom jag tycker det ska bli lite snyggt och praktiskt behöver jag råd.

Vill inte ha känslan "stäng fort, så inget ramlar ut!". Det ska vara snyggt, praktiskt och lätt att hitta grejerna! Just nu har vi ett vanligt ikea väggskåp, man får inte plats med något..

Har ni något som skyddar varje hyllplan?
Står alla produkter i originalkartonger eller i snygga burkar?
Har ni något system? Datum? Kategori?
Vad är typiska basvaror för er? Som ni aldrig är utan?

OCH BILDER TACK! :idea: :p :love:

Sv: Skafferi-tråden!

Idag har jag inte det! Men jag har haft.

Det skafferiet var så stort att även kyl o frys fick plats där och arbetsbänk. :love:

Det satt hyllor med ca 30 cm mellanrum längs väggarna. Där förvarade vi även köksmaskiner o större kastruller/grytor. Helt suveränt när man bakade t.ex. allt fanns direkt inom räckhåll.

Men vågar man ha köksmaskiner i ett skafferi som håller en medelvärme på 8 grader? Så länge det inte blir fuktigt? :confused: :D

Jag ställde in min micro i mitt skafferiet på min förra lägenhet, ett bra sätt att frigöra arbetsyta!

Att ställa saker i fina burkar gav jag upp ganska fort, det slutade ändå bara med "stäng innan nått ramlar ut"-varning ändå :p Man fick ha lite självdisciplin och rensa ut mat som gått ut, de har ju en tendens att glömmas bort när de står längst in i någon liten vrå.
Idag har jag ett nyrenoverat kök med stora utdragningsbara lådor som skafferi istället. Det gör det enkelt att få en snabb översikt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka