Det där var lite pösigt sagt, tycker jag. Jag håller med om att man inte kan skaffa vänner, men det är väl inte riktigt vad flera av oss har skrivit om.Jag tror över huvud taget inte att man skaffar vänner, vänner förtjänar man och får som gåva.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där var lite pösigt sagt, tycker jag. Jag håller med om att man inte kan skaffa vänner, men det är väl inte riktigt vad flera av oss har skrivit om.Jag tror över huvud taget inte att man skaffar vänner, vänner förtjänar man och får som gåva.
Ja som jag skrev så är jag litet av en social katastrof.Det där var lite pösigt sagt, tycker jag. Jag håller med om att man inte kan skaffa vänner, men det är väl inte riktigt vad flera av oss har skrivit om.
Jag tänker att man självklart träffar nya vänner livet genom, däremot kanske det skiljer sig både hur man träffas och hur man umgås.Blev förvånad över en diskussion idag på lunchen. Jag lärde känna ett nytt härligt gäng på en weekend för två veckor sedan. Jag har haft lite kontakt med några av dem, och efter att ha sagt att "Jag är sååå himla sugen på fest!" så föreslog en av grabbarna att vi skulle dra ut i helgenSå på fredag ska vi ut och röja. En härlig kille, en ny vän tänker jag! Så skämtade jag lite på lunchen och sa att jag hoppas att han inte har någon annan agenda än så. Då hajade min kollega till och menade att såklart han har det? Man träffar väl inte direkt nya vänner på det sättet i vuxen ålder?
Det fick mig att fundera. Självklart förstår jag att det är mycket möjligt att det uppstår intresse för mer än vänskap när två singlar kring 30 av motsatt kön lär känna varandra. Men hallå, är jag helt ute och cyklar som tycker att man absolut kan träffa nya vänner som vuxen? Och att det inte alls är en självklarhet att man är intresserade av mer bara för att man föreslår att ses? Jag älskar att träffa nya människor och ha killkompisar. Men nu blev jag plötsligt osäker på om jag håller på att slänga ut massa falska förhoppningar hipp som happ.
Vad säger ni?
Blev förvånad över en diskussion idag på lunchen. Jag lärde känna ett nytt härligt gäng på en weekend för två veckor sedan. Jag har haft lite kontakt med några av dem, och efter att ha sagt att "Jag är sååå himla sugen på fest!" så föreslog en av grabbarna att vi skulle dra ut i helgenSå på fredag ska vi ut och röja. En härlig kille, en ny vän tänker jag! Så skämtade jag lite på lunchen och sa att jag hoppas att han inte har någon annan agenda än så. Då hajade min kollega till och menade att såklart han har det? Man träffar väl inte direkt nya vänner på det sättet i vuxen ålder?
Det fick mig att fundera. Självklart förstår jag att det är mycket möjligt att det uppstår intresse för mer än vänskap när två singlar kring 30 av motsatt kön lär känna varandra. Men hallå, är jag helt ute och cyklar som tycker att man absolut kan träffa nya vänner som vuxen? Och att det inte alls är en självklarhet att man är intresserade av mer bara för att man föreslår att ses? Jag älskar att träffa nya människor och ha killkompisar. Men nu blev jag plötsligt osäker på om jag håller på att slänga ut massa falska förhoppningar hipp som happ.
Vad säger ni?
Jag umgås mycket, kanske mest, med män beroende på mina yrken och intressen.Jag umgås mest med tjejer och trivs väldigt bra så.
Det vore enormt tråkigt om man inte fick nya vänner även som vuxen. Vad gäller kompisar av motsatt kön ser jag verkligen inga problem. En av mina närmaste vänner är man, ofta singeloch skulle aldrig få för sig att vara intresserad av mig på ett romantiskt sätt (och vice versa då). Min karl har tjejkompisar, inga konstigheter.
Vissa människor klickar man helt enkelt med, ickeromantiskt, oavsett ålder och kön.
Fast det har väl mera med kanske ifall man träffar och ska lära känna kompisar av motsatt kön just, om en någon hade frågat om vi kunde umgås så hade jag också trott att han ville mer än vänskap, lite automatisk tanke sådär. Inte så konstigt egentligen.
Till en del kanske det är något de tror förväntas av dem?Alltså jag önskar att jag kunde svara lika bra som alla andra i tråden men faktum är att jag tröttnar på att så många killar som säger sig vilja vara vänner eller umgås egentligen bara vill få ligga. Att de tror att det ska bli nåt mer fastän det finns noll intresse från min sida. .
Ja, och jag tänker också att de fostras till att tro att om en tjej är trevlig och rar mot dem så innebär det automatiskt att man bör lägga in en stöt. Att hon säkert är intresserad. Eller nåt.Till en del kanske det är något de tror förväntas av dem?
Att om de ska umgås med kvinnor så förväntas de stöta på dem?
Märkligt.Blev förvånad över en diskussion idag på lunchen. Jag lärde känna ett nytt härligt gäng på en weekend för två veckor sedan. Jag har haft lite kontakt med några av dem, och efter att ha sagt att "Jag är sååå himla sugen på fest!" så föreslog en av grabbarna att vi skulle dra ut i helgenSå på fredag ska vi ut och röja. En härlig kille, en ny vän tänker jag! Så skämtade jag lite på lunchen och sa att jag hoppas att han inte har någon annan agenda än så. Då hajade min kollega till och menade att såklart han har det? Man träffar väl inte direkt nya vänner på det sättet i vuxen ålder?
Vad säger ni?
Så olika man kan ta det. Jag som inte är van vid att vänner blir kär i mig skulle bli smickrad av om någon blev attraherad / kär i mig. Sen om personen inte respekterar ett nej går den förstås över gränsen och jag skulle bli irriterad.Ja, och jag tänker också att de fostras till att tro att om en tjej är trevlig och rar mot dem så innebär det automatiskt att man bör lägga in en stöt. Att hon säkert är intresserad. Eller nåt.
[Alltså jag vet hur illa det ser ut det jag skriver MEN jag är seriöst trött på det här. Hela sommaren har jag umgåtts med olika människor, många jätterara och trevliga, och det är SÅ tråkigt tycker jag när det känns som hela relationen var nada alls för han hoppades egentligen mest på att man skulle ligga till slut och att det skulle leda till nån form av romantisk relation. Jag är väldigt tydlig på att jag är i en monogam och lycklig relation, det finns inget utrymme för missförstånd där, och ändå kommer det till slut nån awkward situation nån vinkväll när han ska fråga "är du SÄKER på att den där killen verkligen är rätt för dig?". Suck liksom.
Slut på rant!]
Ja, och jag tänker också att de fostras till att tro att om en tjej är trevlig och rar mot dem så innebär det automatiskt att man bör lägga in en stöt. Att hon säkert är intresserad. Eller nåt.
[Alltså jag vet hur illa det ser ut det jag skriver MEN jag är seriöst trött på det här. Hela sommaren har jag umgåtts med olika människor, många jätterara och trevliga, och det är SÅ tråkigt tycker jag när det känns som hela relationen var nada alls för han hoppades egentligen mest på att man skulle ligga till slut och att det skulle leda till nån form av romantisk relation. Jag är väldigt tydlig på att jag är i en monogam och lycklig relation, det finns inget utrymme för missförstånd där, och ändå kommer det till slut nån awkward situation nån vinkväll när han ska fråga "är du SÄKER på att den där killen verkligen är rätt för dig?". Suck liksom.
Slut på rant!]
Angående att ha vänner av motsatt kön så kan ju en vän av samma kön också bli intresserad?
För mig känns det märkligt att inte tex träffa män för att umgås med som vänner för de kan bli kära i mig?
Men så har jag också lika många män som kvinnor som vänner. Så för mig är det inte så märkvärdigt. Jag tänker inte på mina vänner som man respektive kvinna. Det är min vän- som jag gillar för deras egenskaper och som de är.