Skaffa valp som singel?

Ni som tagit med valp till stallet, hur har ni gjort när ni ridit?
Beroende på storlek på valpen och pälsmässigt så har det varit allt från stanna i en box till varit med under jackan,eller spring med så långt du orkar sen får den rida framför mig i sadeln. Då lär dom sig också sätta tassen i stigbygeln o bli uppdragna.

Det är lite som dobbis skriver, det är lite hur som. Nu orkar min följa med på ordentliga uteritter och lyssnar även så pass bra lös att jag vågar släppa honom så. Rider jag i ridhuset får han antingen leka med någon hund utanför, vi är ett stort stall så brukar nästan alltid finnas kompisar, men finns det inte kompisar så får han ligga i ett hörn och titta på! :)
I början innan han kunde lyda ordentligt och fått in rutinerna så slängde jag in han i en ledig box, tillsammans med något smaskigt ben. Blev även en bra paus! Min har aldrig varit riktigt duktig på att säga "jag är trött", det har mest varit duracellkanin tills att han ska sätta sig i bilen - då tvärslocknar han ;)
Men nu de senaste två månaderna har han äntligen börjat förstå att vi faktiskt åker till stallet VARJE dag, och man missar inget jättestort om man lägger sig på ensilagebalen och sover en stund medan mamma mockar boxar och packar höpåsar ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 025
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 145
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar