Skaffa kanin/er :]

Flipp

Trådstartare
Hejsan,

Jag funderar på & skaffa kanin:] vill helst ha två stycken så dom har sällskap av varandra.. skulle helst vilja ha en hane, men skaffar jag en hona & en hane så måste man ju se till att dela på dom i tid. så har funderat på att först skaffa en hane och sen en hona till honom när han blivit kastrerad. Men då får han ju vara ensam ett bra tag.. :/ vad tycker ni, vad låter "bäst"?
Kan ju iofs skaffa 2 honor :p

Sv: Skaffa kanin/er :]

Jag har alltid fått höra att det inte funkar att ha två honor, men i mitt fall funkar det jättebra! Sen har jag hört andra fall som funkar mindre bra ... En hane och hona är ju det som sägs funka bäst om man kastrerar hanen, men då måste man ju som sagt ha dom i två burar bredvid varandra ett tag men det kan det ju vara värt eftersom jag tycker att kaniner ska ha sällskap av varandra!
Lycka till!

två honor från samma kull kan funka fin fint, men ha alltid två matskålar, en av dom kommer att vara den dominanta

Vill du ha 2 st så kan du ju skaffa 2 honor, 2 kastrerade hanar eller, en hona och en kastrerad hane, så länge du har två matskålar. Jag har en hane och det går jättebra! :)

Okej så det kan funka att ha två hanar ihop om de är kastrerade? :) Då kanske det vore en bra idé.. Kan det funka bra om man tar 2 hanar från samma kull och sedan särar på dom när de börjar bli könsmogna. & sen provar att låta dom vara tillsammans igen när dom blivit kastrerade?

Mvh/Flipp

Det beror nog på hur tålmodig man är och hur länger man vill vänta. Det fungerar säkert men jag personligen skulle tycka att det var lite väl tidskrävande att först ha dom ihop, sen sära på de och sen vänta på att de har "förstått" att de är kastrerade...

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 978
Senast: KesoNeso
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
948
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 417
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur