Skaffa hund?

1

19milla90

Funkar det att skaffa en whippet som är över 1 år? och blir det helknas ifall man köper en blandras? känner på mig att det kommer bli svårt att hitta en hund som inte är valp och som dessutom inte är en omplaceringshund (som man inte vet någonting om).

Sv: Skaffa hund?

Nej det blir inte helknas bara för att du köper en blandras. Har själv en som jag haft sen hon var 8v och är nu två. Får hem min andra blandis valp den 15dec.

Men vad hade du tänkt göra med hunden? sällskap? träna? tävla m,m

Nej det blir inte helknas bara för att du köper en blandras. Har själv en som jag haft sen hon var 8v och är nu två. Får hem min andra blandis valp den 15dec.

Men vad hade du tänkt göra med hunden? sällskap? träna? tävla m,m

okej, det är tryggt att veta :)
det blir mest sällskap och kanske träna för skojjs skull, ingen tävling iaf. ååh vad kul för dig! :)

Tror visst att funkar med en whippet över ett år, men det där med blandrasen låter ganska knasigt.

Funkar det att skaffa en whippet som är över 1 år? och blir det helknas ifall man köper en blandras? känner på mig att det kommer bli svårt att hitta en hund som inte är valp och som dessutom inte är en omplaceringshund (som man inte vet någonting om).

Beror väl på vilka raser den är en blandning av??

Ja förvisso, men eftersom jag personligen är helt emot blandraser så tycker jag att det är bättre att söka inom rasklubbarna efter en renrasig omplaceringshund. Man vet då så mycket mer om vad man kan förvänta sig av den.

Ja förvisso, men eftersom jag personligen är helt emot blandraser så tycker jag att det är bättre att söka inom rasklubbarna efter en renrasig omplaceringshund. Man vet då så mycket mer om vad man kan förvänta sig av den.

Ja, jag vill ju självklart ha en renrasig, men tänkte att det kan nog blir svårt att få tag i en sån.

Du kanske får stå i kö ett tag, beroende på ras, men omöjligt är det ju inte direkt.

Jag rekommenderar absolut ingen blandras i alla fall. Det är alldeles för svårt att veta vad du får där.

Som det ser ut när man går in på rasklubbens hemsida, whippetklubben, http://www.whippetklubben.nu/ så finns det just nu många valpkullar.
Väljer du endast att ha en över 1 år för att du tror att det är svårt att få tag på en yngre eller vad är skälet?:confused:
Har en kompis som har en valpkull just nu så om du pm:ar mig kan du få hennes kontaktinfo. Du kan ju alltid ringa henne för att höra vad hon säger som har lite erfarenhet av whippet...;)

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 064
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 170
Senast: AraSlei
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 577
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24