Skaffa hund nr 2

aiquen

Trådstartare
Vad är det man behöver tänka på om man går i valptankar men redan har en vuxen hund? Alla vanliga 'köpa valp'-tankar (tid, pengar osv) förstås, men är det något extra man bör tänka på innan man introducerar en ny hund i en annan hunds flock/familj?

Jag vill ha en bebis! :)

Sv: Skaffa hund nr 2

Nej, det är inga konstigheter. Hämta den nya hunden och sätt ner den på golvet - de löser upp det där själva.

...oftast - ska jag väl tillägga.

Det enda jag kan tycka, som jag missade lite själv, det är att man har format den gamla hunden till vad man vill, att tex lydnaden sitter där. Om man får hem en valp och den tex drar efter en hare så är det jobbigt att behöva jaga efter två hundar om den gamla följer efter. Annars kör på...

Det brukar gå bra. Bara man låter dom vara ifred och hälsa och ordna upp allting så löser det sig.

När jag hämtade första hund nr 2, så var den stora frånvarande, ville inte veta av den nya medlemmen. Sedan efter en vecka så började dom leka tillsammans. Men min äldsta hund är så lugn så han gör ingenting men han blev väl lite ledsen när jag plötsligt skaffade mig en till, precis som om han inte räckte. Sedan så är min äldsta rätt uppfostrad och den lilla var ju inte det så det var lite jobbigt.

När jag skaffade andra hund nr 2 så gick det jättebra!

Har två vovvar nu alltså och det går hur bra som helst.

Kram Favina :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 870
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka