Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad är det man behöver tänka på om man går i valptankar men redan har en vuxen hund? Alla vanliga 'köpa valp'-tankar (tid, pengar osv) förstås, men är det något extra man bör tänka på innan man introducerar en ny hund i en annan hunds flock/familj?
Det enda jag kan tycka, som jag missade lite själv, det är att man har format den gamla hunden till vad man vill, att tex lydnaden sitter där. Om man får hem en valp och den tex drar efter en hare så är det jobbigt att behöva jaga efter två hundar om den gamla följer efter. Annars kör på...
När jag hämtade första hund nr 2, så var den stora frånvarande, ville inte veta av den nya medlemmen. Sedan efter en vecka så började dom leka tillsammans. Men min äldsta hund är så lugn så han gör ingenting men han blev väl lite ledsen när jag plötsligt skaffade mig en till, precis som om han inte räckte. Sedan så är min äldsta rätt uppfostrad och den lilla var ju inte det så det var lite jobbigt.
När jag skaffade andra hund nr 2 så gick det jättebra!
Har två vovvar nu alltså och det går hur bra som helst.
Hundavel & Ras
Hej!
Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
Ekonomi & Juridik Ja det lutar mot det. Hon kommer ju inte stå något oavsett men jag vill inte hoppa upp igen helst, så känns ju som den mest lämpliga...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.