skaffa barn när man är äldre?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

morgonzo

Jag har träffat en man som är 53, och har tre (utflugna)barn sedan tidigare, själv är jag 37 och har inga sedan tidigare. Förhållandet är rätt nytt, men vi har redan pratat om barnfrågan eftersom det brinner lite i knutarna pga ålder. Får tillägga att det känns underbart:love: , jag som börjat ställa in mej på ett liv utan barn. I dagläget känns åldern inte som något problem, och vi skulle inte vilja avstå att få barn bara det fungerar rent biologiskt.

Känner ändå att jag vill hör om andra par med likande erfarnheter både positiva och negativa.
 
Sv: skaffa barn när man är äldre?

Sitter själv och funderar då jag är 35 och gubben min 45...
Har en nu 13årig son, men är sugen på att skaffa en liten.Gubben anser sig för gammal men vill gärna ha om jag tycker det är ok. Är lite villrådig. Fast ev graviditet hade jag inte räknat med förräns om 1-2 år....:confused: pga personliga saker.
 
Sv: skaffa barn när man är äldre?

Tycker ni ska skaffa om ni är sugna! Tycker inte ni är för gamla. Tror man får lite extra "passning" på MVC när man passerat en viss ålder fast jag vet inte vilken ålder det är.
 
Sv: skaffa barn när man är äldre?

Kan tala om att jag har äldre föräldrar och det har ENBART varit positivt!
Det är många som tycker synd om barnet som kanske blir föräldralöst tidigt osv men som sagt, om ni får höra det (och det får ni säkert förr eller senare) så hälsa från mig att dom inte vet vad dom talar om.
Givetvis beror det ju mkt på föräldrarna oxå men det gör det ju oavsett ålder!
 
Sv: skaffa barn när man är äldre?

Go for it! ;)
Har själv tvåan på gång, är 38 och min man 41. Känner mig inte gammal.

Har bekanta där hon är i min ålder och mannen 50+ som också jobbar på barn.

De enda barn man ångrar är dom man aldrig gjorde ;) !
 
Sv: skaffa barn när man är äldre?

Shettisar skrev:
Sitter själv och funderar då jag är 35 och gubben min 45...
Har en nu 13årig son, men är sugen på att skaffa en liten.Gubben anser sig för gammal men vill gärna ha om jag tycker det är ok. Är lite villrådig. Fast ev graviditet hade jag inte räknat med förräns om 1-2 år....:confused: pga personliga saker.

Ur mitt perspektiv är ni jätteunga!;)
 
Sv: skaffa barn när man är äldre?

toughcookie skrev:
Kan tala om att jag har äldre föräldrar och det har ENBART varit positivt!
Det är många som tycker synd om barnet som kanske blir föräldralöst tidigt osv men som sagt, om ni får höra det (och det får ni säkert förr eller senare) så hälsa från mig att dom inte vet vad dom talar om.
Givetvis beror det ju mkt på föräldrarna oxå men det gör det ju oavsett ålder!

skönt att höra:bow: . Fördelen när man är äldre är ju att man har en del bakom sej, känner att jag tidigare inte haft samma ro (och inte heller hittat rätt man till pappa)att satsa på barn, nu känner jag verkligen mej sugen. Fördelen i vårt fall är ju att min "man"(va tusan kallar man en man på 53? pojkvän?kille?)har erfarenhet sen tidigare också. sen kan man ju också se det positivt att efter pension finns det ju mycket tid att spendera på barnen, även om de är lite äldre då. Tror också att man kanske har en mognare relation som par (när man har haft en del förhållande bakom sej, ocj man förhoppningsvis lärt sej av misstagen)vilket måste vara en fördel i föräldraskapet.
 
Sv: skaffa barn när man är äldre?

För gammal, det är man ju först när det inte längre blir några barn på naturlig väg.
Innan dess så är man ju inte det.
Det är ju ingen nackdel att vara pensionär och hemma så att man hinner med att uppleva barnen.
Barn mitt i den tid där allt skall göras är ganska så stressigt, särskilt för barnen.
Det är karriären, bostaden och massor som redan är avklarat och lugnt när man blir äldre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 896
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Gravid - 1år Det får bli ett tillfälligt konto för detta. Jag gjorde ett positivt graviditetstest igår och jag borde vara väldigt tidigt gravid...
2
Svar
25
· Visningar
5 677
Senast: Skralt
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 056
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp