Skäckhingst

Sv: Skäckhingst

Pascal betäcke ganska mkt runt 2000 och framåt, tror att han lever än men är möjligtvis kastrerad. Hade en massa avkommor hos uppfödaren. Jag vet att han var halvblodskorsning men vad det var mer minns jag inte, troligtvis ponnyras. Skulle tippa på att en av hennes tidigare skäckhingstar; Moondancer var pappa eller iaf med i stammen.
 
Sv: Skäckhingst

Okej! Ja, han var ju en liten modell av häst och de flesta avkommor och likaså min blev ju grova/korta och robusta så något mera bör det ju ha varit som du säger :) min blev 159 och modell grov förvuxen ponny. Man såg knappt något av araben från mamman så där tog hans gener över.
 
Sv: Skäckhingst

50-50

Jag hade rätt men fel, det var Black Diamond men inte den jag först trodde utan det fanns tydligen en Black Diamond som var skäck och som verkat i avel.

Han har enligt Blup inte särskilt många avkommor (men jag hittade den jag tänkte på) men ägarnamnet ringer bekant som "skäcksäljare". Så lite rätt och lite fel hade jag tack alla för hjälpen :)
 
Sv: Skäckhingst

Finns en Black Diamond som sägs vara efter King of Diamonds eller om det var ee KoD..

Kom i kontakt med dessa hästar när jag bodde i Göteborg, tror att han stod i närheten av Stenungsund?
 
Sv: Skäckhingst

För att öka ev. förväxling ytterligare finns det en fullblodshingst som också heter Black Diamond som inte är godkänd för halvblodsavel men som använts en del. Den är dock svart (f 1993 e National Zenith xx).
 
Sv: Skäckhingst

Skäckhingsten Vulcan fanns runt Vimmerby till avel under många år. Han var 170 cm hög och såg ut som en rejäl engelsk hunter. Han betäckte massor med ston under några år.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 824
Senast: Snurrfian
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Hemmet Har ett hus byggt för ca 5 år sen. Var sjukskriven för utmattning när jag ansökte om avloppslösning och litade helt på entreprenören som...
Svar
15
· Visningar
835
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp