Skäckhingst

rustina

Trådstartare
Finns det någon annan skäckhingst än Sambesi som verkat i varmblodsavel (ej vad man skulle kalla superseriös sådan ;) ) för ungefär 5-10 år sedan och som producerat ganska många avkommor?
 
Sv: Skäckhingst

Sambesi användes på mkt fina ston typ e. Donnerhall.
Hingsten togs in just pga bristen av kvalitéer på de brokiga hingstarna som då fanns.

Sambesis ägare tyckte om "blommiga" hästar o fick mkt vitt på de fina avkommorna.
Som lite kuriosa...
 
Sv: Skäckhingst

Fanns ju en som gick fritt och betäckte i skåne. En kompis hade en avkomma efter honom.. Minns inte namn men han var inte godkänd dock.
Försöker minnas namnet..
 
Sv: Skäckhingst

Det har också funnits några olika Pontiac. Den som betäckt mest är nog den f 1990 med okänd härstamning och som fanns i Hörby, Skåne.
 
Sv: Skäckhingst

Tack för svaren, :) men det är inget som ringer någon klocka och jag bara kan inte komma på namnet på hästen som fick mig att fundera från första början.

Jag trodde först att han var efter Black Diamond - ej skäck - men hittade inget namn jag kände igen på Blup vad gällde hans avkommor. Kom då att tänka på Sambesi pga av färgkoordinationen men samma sak där.

Om hästen jag tänker på är efter någon av dessa två är jag mer senildement än vad jag först trodde eftersom jag inte känner igen något namn.

Men jag kan nästan se annonserna på Hästnet framför mig från den här tidsperioden, skäck efter skäck uppfödda på samma ställe men frågan är om det var någon av ovan nämna hingstar som var den skyldige :o

Hästen jag tänker på var/är reggad i ASVH med grå papper.
 
Sv: Skäckhingst

Jag hade ett sto fött -05 efter en skäckhingst som hette/heter Pascal.
Han fanns i västra Götaland och mitt sto hade enligt uppgift väldigt många syskon med Pascal som pappa.
Stoet stog som okänd härstamning även fast man visste vilka båda föräldrar var.

Pappan var halvblod och hennes mamma arab/newforest.
Alla syskon jag visste om och min egna var skäckar. Så det ärvde han ner iaf.
 
Senast ändrad:
Sv: Skäckhingst

Tack för svaren, :) men det är inget som ringer någon klocka och jag bara kan inte komma på namnet på hästen som fick mig att fundera från första början.

Jag trodde först att han var efter Black Diamond - ej skäck - men hittade inget namn jag kände igen på Blup vad gällde hans avkommor. Kom då att tänka på Sambesi pga av färgkoordinationen men samma sak där.

Om hästen jag tänker på är efter någon av dessa två är jag mer senildement än vad jag först trodde eftersom jag inte känner igen något namn.

Men jag kan nästan se annonserna på Hästnet framför mig från den här tidsperioden, skäck efter skäck uppfödda på samma ställe men frågan är om det var någon av ovan nämna hingstar som var den skyldige :o

Hästen jag tänker på var/är reggad i ASVH med grå papper.
Fanns det inte en hingst som hette Black Diamond, som var fläckig?
 
Sv: Skäckhingst

Det är jag oxå i princip säker på. Fanns en dam i närheten här som födde upp skäckar och använde en Black Diamond.
 
Sv: Skäckhingst

Delvis knapplån

Visst fanns det en skäckhingst som hette Black Diamond e: Ryans Rainbow - Tammer Fors xx - King of Diamonds?
Eller minns jag galet?
 
Sv: Skäckhingst

Jag vet att Tammer fors och king of diamonds fanns med i damens hästars stam så det måste vara samma Black Diamond vi tänker på.
 
Sv: Skäckhingst

Att ägaren gjorde moderlivsimporter vet jag och att de då fick gröna papper, men jag undrade just om de med Donnerhall som morfar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 824
Senast: Snurrfian
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Hemmet Har ett hus byggt för ca 5 år sen. Var sjukskriven för utmattning när jag ansökte om avloppslösning och litade helt på entreprenören som...
Svar
15
· Visningar
835
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp