Skadligt ta alvedon om man äter Duroferon?

cewe

Trådstartare
Dottern hävdar det med sin vanliga bestämda envishet, och hittar inget när jag försöker leta

Hon har nämligen hemskt ont av en visdomstand på väg upp, och av erfarenhet vet jag att Alvedon, speciellt smältalvedon, funkar bäst på dumma tänder

Någon som kan hjälpa mig om det är så eller om hon missuppfattat något:)
 
Sv: Skadligt ta alvedon om man äter Duroferon?

Det finns inget i Fass som tyder på att det skulle vara skadligt, men jag misstänker att du redan hade tittat där. :)
 
Sv: Skadligt ta alvedon om man äter Duroferon?

Japp, och på Apoteket.se och Läkemedelsverket

Får inte riktigt klart för mig om det var läkaren som skrev ut det eller om det är hennes svärmor (sjuksköterska) som sagt det
 
Sv: Skadligt ta alvedon om man äter Duroferon?

Det absolut inget hinder med att ta paracetamol. Om hon fortsätter och envisas så föreslå ett uppehåll med järntabletterna ;)
 
Sv: Skadligt ta alvedon om man äter Duroferon?

Ok, vi har kommunikations problem
Det var p-pillren som inte var kompatibla med Alvedon :)
 
Sv: Skadligt ta alvedon om man äter Duroferon?

Ok, vi har kommunikations problem
Det var p-pillren som inte var kompatibla med Alvedon :)

Det måste vara några väldigt ovanliga p-piller, för tänk så många tjejer som tar p-piller och sen tar Alvedon utan att bli gravida.

Jag har aldrig hört om nån sån interaktion, hittar ingen i fass heller.
 
Sv: Skadligt ta alvedon om man äter Duroferon?

Det har varit lite hektiskt i helgen, men jag ska kolla om hon har bipacksedeln kvar idag. Tycker också det låter så himla konstigt

Fick henne tillslut acceptera smältalvedonen, som enligt min erfarenhet är bäst vid tandproblem då man kan låta den smälta bredvid tanden som gör ont

Stackarn har ärvt mina problem-visdomständer tydligen och hon blir lika sjuk som jag blev när elakingarna ska upp
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 036
Senast: Icfafn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 491
Senast: Urigurien
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 785
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp