Skadeanmälan - hur gör man??

S

San Q

En av mina hästar har varit på klinik för hältutredning. Jag direktreglerade inte kostnaden där utan tänkte att jag lika väl kunde göra det när jag kom hem. Jag letade upp skadeanmälningsblanketten (hästen är försäkrad i Folksam) och blev lite förvirrad. Det stod att man alltid skulle bifoga veterinärintyg. Det enda jag har är ju fakturan från kliniken...? Där står det bara typ orsken till besöket och diagnosen. Men i själva skadeanmälan som jag printade ut från Folksams hemsida var det en hel sida som veterinären ska fylla i. Måste jag skicka den till kliniken och få den ifylld, eller hur fasen gör man? Räcker det att jag skickar med en kopia på fakturan?

Hjälp, please..
 
Sv: Skadeanmälan - hur gör man??

Ring och prata med dem, har du kvitto med diagnos brukar det räcka att skicka in skadeanmälan, skicka in en kopia behåll orginalet.
 
Sv: Skadeanmälan - hur gör man??

Nu har jag inte Folksam utan Agria. Där fungerar det så att man skriver ut och fyller i skadeanmälan, sen bifogar man en kopia av kvittot eller fakturaunderlaget från kliniken. Det viktiga är väl att försäkringsbolaget ser vad som är gjort och vad kliniken har tagit betalt för, dvs en specificering av beloppet som du har betalat till kliniken.
 
Sv: Skadeanmälan - hur gör man??

Då min häst var på vanlig hältutredning och fick hembesök så behövde jag inte fylla i nån skadeanmälan. Jag skickade med förättningsunderlag (ring till vet. så skickar om det) , hästnamn, mittnamn, personnr, kontonr, adress, försäkringsnr. Tror inte jag glömt något nu, men gå in på www.folksam.se där står allt och har du frågor så ring till dom.
 

Liknande trådar

Hästvård Detta är en djungel för mig, mina hästar har alltid varit så friska. Men nu står jag här med häst som blivit behandlad på klinik. Där...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Waco
·
Ekonomi & Juridik Jag har varit till kliniken med min foderhäst som inte kändes bra. Nu ska jag göra en skadeanmälan till Agria men är osäker på hur jag...
Svar
10
· Visningar
1 942
Hästmänniskan Ska man skicka in en ny skadeanmälan för varje veterinärräkning och förrättningsunderlag man skickar in till försäkringsbolaget om det...
Svar
6
· Visningar
889
Senast: Antiqua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp