Comfort
Trådstartare
min "nyköpta" häst (sept) har varit sjuk och skadad nästan hela tiden, nu hade jag satt igång henne, och i onsdags var vi och red i sanden för tredje gången. red mycke lätt.
i går kom jag ut i stallet , kände på hennes ben, och vet sa med en gång att det var gaffelbandet. hon bor hemma så utlåtandet kom snabbt!
hon ömmar inte när vi tar på det, och haltade inte när vi red. går rent i skritten, provade inte trava (efter att vi hittade det)
jag hoppas givetvis att det bara är en blödning
lindade och nu står hon på boxvila. om svullnaden inte har gått ner tills på måndag blir det till att åka till klinik, har den gått ner är det nog bara en blödning, heh, bara
men ag åker väl in o kollar ändå.
ni som har hästar som råkat ut för det:
Hur har hästen reagerat? svullnad, hälta, feber?
hur lång konvalecens? boxvila, k-hage , uppbyggnad?
vad kostar en ultraljudundersökning?
laser?
ska man kyla?
värma?
snälla hjälp mig, jag är nära att konvertera och köpa vandrande pinnar...
i går kom jag ut i stallet , kände på hennes ben, och vet sa med en gång att det var gaffelbandet. hon bor hemma så utlåtandet kom snabbt!
hon ömmar inte när vi tar på det, och haltade inte när vi red. går rent i skritten, provade inte trava (efter att vi hittade det)
jag hoppas givetvis att det bara är en blödning
lindade och nu står hon på boxvila. om svullnaden inte har gått ner tills på måndag blir det till att åka till klinik, har den gått ner är det nog bara en blödning, heh, bara
ni som har hästar som råkat ut för det:
Hur har hästen reagerat? svullnad, hälta, feber?
hur lång konvalecens? boxvila, k-hage , uppbyggnad?
vad kostar en ultraljudundersökning?
laser?
ska man kyla?
värma?
snälla hjälp mig, jag är nära att konvertera och köpa vandrande pinnar...