Skadar sig av att springa i skogen?

Sv: Skadar sig av att springa i skogen?

Beror väl på hur man ser det.. Hästar kan skada sig i hagen tex, men det är ju en risk man får ta. Min hund har sprungit i skog och mark sedan hon föddes (med lite måtta under den allra yngsta valptiden förstås) och har aldrig skadat sig. Hon rör sig likt en vig tiger i skogen och vet precis hur hon ska te sig. Nu har hon förvisso tjock päls dock. Troligtvis är det så "enkelt" att din hund inte är van att springa lös i skogen så han vet inte riktigt hur han ska röra sig.. För min hund räcker det att hon inte sprungit i skog på 2 månader så märker man på hela henne hur "ovan" hon är i början :)

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 279
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
33 805
Senast: lizan
·
Hundträning Jag ska få hem en valp efter årsskiftet och funderar och planerar redan nu. Jag har en vuxen hund som både är genomsnäll men också har...
Svar
3
· Visningar
1 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka