skadad klo

B

BabeRuth

Min hund var ute i snön ock lekte ikväll.Tyvärr skadade han sin klo och började blöda.
Men blödningen har slutat och jag har tvättat rent och tagit bort en liten klorest.
Nu undrar jag hur ni skulle göra?
Sätta på bandage eller bara låta det läka av sig själv?
Skydda det när man går ut?
Han verkar inte ha ont.
 
Sv: skadad klo

Jag låter alltid en veterinär titta på skadade klor. Ibland kan det behövas att man tar bort det som sitter kvar. Dessutom brukar man ge penicillin vid skadade klor för att förhindra infektion....
 
Sv: skadad klo

Det är en klok idé att låta veterinären titta på klon.
Vår jämte skadade sin klo för en tid sedan. Veteriären gjorde ett litet snitt och plockade bort en liten trasig klo-rest. Om jag inte minns fel fick han även en penicillin spruta, förebyggande mot infektioner. Han fick ha krage och tassen lindad en tid och vi fick byta bandage och så. Men det tog inte länge så blev det helt bra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 245
Senast: ako
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
751
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp