Skada insida has.

P

Pause

För knappt två veckor sedan lyckades min häst på okänt sätt skada insidan av hasen. Ett ganska rejält sår som han blev riktigt halt av i två-tre dagar + att det blödde en del och benet var naturligtvis jättesvullet.
Veterinären sa avvakta, som de brukar göra, och det har vi gjort.

Det verkar gå åt rätt håll, såret läker och han är ohalt (åtminstone i skritt, har ej sprungit med honom). Svullnaden har även runnit ner som den ska, och nästintill försvunnit.
Men jag tycker fortfarande han är liiiite mer svullen på insidan av det skenbenet, och på morgnarna är han förstås liiiite varm.
Skall jag bara fortsätta hålla rent och låta det läka, eller bör man vidta åtgärder?
Hästen är pigg, glad, ohalt och feberfri. Såret verkar inte heller blivit infekterat, det ser ut att läka på rätt sätt.

Mvh P.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 512
Senast: Grannox
·
Hästvård Ponnyskrället har på okänd vis lyckats haka fast sitt eksemtäcke i stängseltråden inatt, och slitit sönder magplattan på det. Han rörde...
Svar
4
· Visningar
1 274
Hästmänniskan Känner att jag måste få skriva av mig lite då det varit en kämpig sommar. Det hela började med att min häst fick spark efter spark...
2
Svar
21
· Visningar
2 228
Senast: TessieW
·
Hästvård Idag när jag kom ut till stallet var min häst jätte svullen i hasen (säger man så) Och ner på halva skenbenet. Hon fick gå utan...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka