Skada i hoven

N

NinaFallstrom

Idag va min hovslagare ute och skulle sko mitt fullblodssto.Hon är lite bråkig med bakhovarna,rycker o tramsar.Nu va olyckan framme :cry:
När han skulle ta med hovkniven på bakhoven så ryckte hon till och han slant.Den gick in en bit i hovköttet?! och det började blöda rätt ordentligt.Han tvättade med vatten och la bomull och en sula så där inte ska komma in så mycket smuts.Hon gick som vanligt efteråt.
Nu är jag såååå nojjig och rädd att det bir ngt allvarligt av detta.
Kan någon lugna mej?Någon som varit med om ngt liknande?
Han sa att det skulle vara maximal otur om det skulle bli ngt allvarligt..
Men jag är fortfarande jätte ledsen och orolig :confused:

Sv: Skada i hoven

Heldre den typ av sår du beskriver, än sår som uppkommit av att det har kommit in något i såret.

Tex skit eller pinnar från hagen, skurit sig på vass sten el dyl
Du vet ju att det här såret är "tomt".

Så jag skulle ta det lugnt.

Sv: Skada i hoven

Jo det är sant...Stelkrampsspruta har hon fått..tack o lov..
Men igår när jag tittade till henne på kvällen så haltade hon bak..
Inte så konstigt egentligen.vem hade inte gjort det om nån huggit en i foten :crazy:
Men jag hoppas att hon snart är bra igen..

Liknande trådar

Kropp & Själ Lägger tråden här, då problemet för mig inte är hästrelaterat. Jag har haft lite otur med skador på mig själv senaste åren. Har ridit...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 514
Senast: Sirap
·
F
Hästvård jag har problem med min häst, när jag köpte honom var han väldigt lång i sina tår vilket verkades till under sommaren, då gick han...
Svar
16
· Visningar
2 615
Senast: oki
·
Övr. Hund Jag tror jag dör-Bibbis Kan dö! Jag måste skriva av mig! Åkte till mamma och pappa idag, och jag tackar GUD att jag lämnade Gobbi (min...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 558
Senast: Kalinsi
·
A
Träning Jag har ett ganska stort problem. Det fanns redan med när jag köpte min hälskade häst. Han sparkade och levde om när man skulle lyfta...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 252
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?