Skada/ ersättning???

K

kahlil

Jag skada mig för 3 år sen då jag räddade livet på en häst som låg under en trailer... Hon som ägde hästen blev påkörd av en annan bil när hon va på väg hem från träning med sin häst.. Han körde rakt in i hennes trailer så den o hästen hamnade upp o ner i ett dike precis utanför där jag bor.. Det exploderade verkligen utanför lät som om en bomb smällt av.. Jag sprang ner med ficklampa där stog ägaren till hästen helt chockad, en annan som hade åkt efter hade larmat112..Jag lyste in i trailern o såg bara hästens kropp, sprang runt till andra sidan, o där låg hon med hals o huvud utanför trailern.. Trailern tyngde ner så hon hade svårt att andas,,, jag tog tag i transporten med min rygg emot den o sen lättade jag på trycket så hon fick lättare att andas... När brandkåren kom så spände dom band i trailern o när dom börja lätta på trycket hade dom inte sagt till mig,, när detta sker försöker hästen att resa sig och klämmer fasst 4 av mina fingrar mellan transporten och henne... då taket på trailern va trasigt, så skär glasfibret in i fingrarna,, en sena gick av 2 fingrar fick nervskador.. På alla fyra va senorna framme... Hästen överlevde med små skrapsår på halsen..tack o lov.. Har bra kontakt med ägaren idag.. Men det jag undrar över är om ersättning vid en sån här händelse..Kommer i framtiden få från mitt eget försäkringsbolag... Men hade jag nån rätt att få något av han som körde in i trailern etc????? Har opererat mig två gånger men är inte återställd utan får leva med ett handikapp... Nån som vet / kan om försäkringar???? Taksam för svar

Sv: Skada/ ersättning???

Jag vet inte hur det ligger till "på riktigt" med ersättningar och så, men jag tänker att han som körde på transporten skadade ju inte dig just då. Skadan kom ju först efteråt, om jag förstod det rätt..
Ta kontakt med försäkringsbolaget och någon kunnig person, kanske en advokat eller jurist (försäkringsbolaget brukar rekommendera någon).

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 613
Senast: tanten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar