Skacklar, draglinor,, hmm

Sv: Skacklar, draglinor,, hmm

Med vinterskacklar om dom är riktiga, så behövs inte bakselen om du inte kör med tungt lass!
Skacklarna har en klack undertill, och när kälken glider upp på skacklarna trycks dom ner och klacken bromsar. Med en lätt pulka är väl möjligen problemet att den hinner över skackeln och in i bakbenen på hästen om du inte bundit med så kort snöre att det bromsar innan.

Lotta

Nu har jag investerat i seltungor, selstickor och spännband..
Så jag ska testa lite.. :)
(lugn säkerheten går först..;))

Ja det har du nog rätt, borde fungera ändå tänkte nog lite knas där när det vart lite special :D

Hoppas ni får kul :bump:
Men det blir det säkert!

Borde ta tag i det med min guleböj också.
Tränade med draglinor igen igårkväll när vi tagit in dom, trasslade in honom i linorna och klämde på kronjuvelerna :angel:
Elak matte :devil:

oh kronjuvelerna :o
Min har ju inte dom kvar.. så ingen fara för oss där ;)

Ska testa imorron hur jag ska spänna. Vågar inte riktigt tömköra just nu, det är såå isigt under snön :crazy: Men lilleman vill verkligen göra nåt, så kanske att jag tar med honom lös på en ridtur. Det tycker han är super :)

Åh det låter härligt med honom lös på ridturen :love:
Älskade att göra så när Tiger var föl men nu går det ju inte.

Ja det är lite läbbigt med isen under snön, man har som ingen koll riktigt vart det var sandkornen låg på isen.:D

Nu har jag (troligtvis) hittat en lösning.
Det blev spännband, seltungor och selstickor, vilket funkade bra när jag provade spänna för.
Tömkörde dock inte, det är för halt under snön än..

:)

Liknande trådar

Körning Hejsan! Jag har en Pfiff bröstsele till min shetlandsponny. Det här är den första sele jag haft med draglinor, har tidigare bara kört...
Svar
2
· Visningar
1 333
Senast: Exit
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·
Körning Beskrivning av allt samt lite bilder högst upp och sen kommer frågorna. Har äntligen hittat en vagn som kan lämpa sej till...
Svar
4
· Visningar
1 192
N
Körning Jag kanske ska börja med att säga att jag är vuxen-nybörjare när det gäller både hästar och körning, men körning verkar så himla kul att...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: schelin_j
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Årets matbluff
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat