Sv: Skäck på storhäst=styggelse?
Så¨när min gulbruning ev.isabell fölis kommer ut o är hingst skickar jag den till dig för försäljning
När folk kommer till stallet och ska titta på hästar så går de ju runt och kollar i boxarna vad som finns. De tittar ju kanske inte bara på den hästen man har berättat om. Oftast ringer ju folk och letar efter tex en 4- eller 5-åring som har tävlat lite grann med bra resultat. Men när de kommer till stallet kollar de på de 4- och 5-åringar som finns, men även andra. Jag har mången gång såld en 3-åring under inridning till de som skulle köpa en 4-åring som hade tävlat ett par gånger, mest för att de blev förtjusta i den och var villiga att vänta ett till år, samt göra jobbet själva.
De väljer ut tex en isabell och frågar vad det är etc etc och sen vill de provrida den också. Och har de väl provridit den och hästen skött sig som sig ska så brukar den alltid säljas. Första som provrider de med ovanliga färger är de som köper den!
Om du sett mina tidigare inlägg i gul-trådarna så ville jag betäcka mitt sto med en dubbelgul hingst för att få en gulbrunavkomma. Jag hade lätt fått 100.000:- för en avvand bork med ett pass som innehåller någon typ av stam! Behöver inte ens vara gröna papper. Men den säljs inte inom Sverige.
Så¨när min gulbruning ev.isabell fölis kommer ut o är hingst skickar jag den till dig för försäljning