• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare -becca-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 944
B

-becca-

i början av Juni hade min tinker konstiga utslag på bena. sen en vecka senare var veterinären ut och inte visste vad det var och hon fick pencelin på alla ställen där hon hade sådanna fläckar.
Vi letade på internet och kom då på att min häst hade fotskabb. Hon tvättades på "såren" med vatten sedan betadine och sist på med peneclin över såren.
Hon avmaskades två gånger med ivomec pasta. och har satt på coopersect på henne. Men det är som att jag inte får bort skabben helt och hållet och hon kliar fötterna väldigt mycket.
Hon började för en vecka sen andas tungt och får nu pencelin i fem dar.

Har någon nått tips på hur få bort skabben ??

tacksam för svar

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 934
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag... 2
Svar
22
· Visningar
6 142
B
Hästvård Har min tinker fotskabb? eller mugg/rasp? eller både och ? i början av Juni fick min tinker fläckar på huden som var variga och...
Svar
3
· Visningar
2 026
Senast: H3+
·
Hästvård tänkte höra om ni har något svar om vad min kära frieser har. kom från holland i november. köpte henne i maj. hade då en infektion i...
Svar
13
· Visningar
7 766
Senast: CindyLou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka