Royal_724

Trådstartare
Idag var jag hos veterinären med mitt lilla Marsvin!
Det började med att han hade lite småsår här och där!
Ett tag blev det bättre....men sen kom det tillbaka!
Och över helgen har han kliat av sig nästan all päls på rumpan och ryggen!
Veterinären tog prover, men det var jättesvårt att hitta nån skabb, men så hittade han en liten äcklig sak som snurrade runt....usch...den var inte mysig!
Så nu har han fått medicin!
Hoppas han slutar klia sig snart och pälsen växer ut!
Han ser hemsk ut!

Någon som har haft marsvin som haft skabb och vet hur lång tid det tog innan den slutade klia sig!?

Sv: Skabb!

Händer titt som tätt att de får det. Sellnick. Fast vi behandlar när de första tecknena på skabb börjar yttra sig.. Sellnick kommer fram när djuren är stressade, när det är varmt eller när djuren är svagare än normalt.. De kan ju ha skabb fast det inte bryter ut..

Visste först inte vad det var...trodde han kliade sig av tråkhet!
Men nu vet jag...så nästa gång blir det veterinären på en gång!
Marsvinet jag hade innan hade jag inga problem med!

Vid första behandlingen rätt så omedelbart slutar det att klia på marsvinet men sedan tar det ju några dagar att läka såren och lite mer tid för pälsen att växa fram igen.
Kliar han nu är det för att det kliar när såren läker.

Okej...tack så mycket!
Har inte märkt att han kliat sig idag...så det går nog ganska fort!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 179
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 337
Senast: fejko
·
Hästvård Förlåt på förhand för långt inlägg! Kort om min häst: D-ponny, 23 år, tunn och muskelfattig men frisk för övrigt innan detta. För ca 2...
Svar
17
· Visningar
1 880
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25