indra2012
Trådstartare
Har skabb på importerad tinker och veterinär har tagit skrapprover och pälsprover och hittat kvalster. Så jag skulle få någon licensierad medicin utskrivet för detta till alla hästar. (Sanering o tvätt osv är gjort). Medicinen skulle komma hem i brevlådan i måndags, men det kom ingen. Tog kontakt igen och det skulle kollas upp varför. Borta två dagar, så i onsdags kväll när jag kom hem tänkte jag att nu är det kommer. Nej, ringer igen på torsdagen. Veterinär tycker denne hittat lite skabb i förhållande till svullnaden på benen och vill utreda detta. Nej, jag vill behandla skabb först, innan mer utreds för att utesluta den "felkällan"först. Vi är överens om det. Veterinär ska återkomma under torsdagen, men gör inte det, inget hörs under fredagen heller. Jag ringer under eftermiddagen men telefonen går bara obesvarad till telefonsvararen. Ingen medicin kommer. Jag har inte hjärta att stå vid sidan om och titta på hur hästen stampar och biter sig i benen så jag har tvättat henne med hibiskrubb och sprayat frontline så länge och det har hjälpt lite på svullnaden och hon stampar och biter sig inte nu men är det någon bukefalist som vet mer om detta? Kommer svullnaden gå ner och hur lång tid tog det ?Hon har pingisbollsknölar ovanför hoven och valkar i karlederna. Ska jag ta ut en annan vetrinär och betala om för samma diagnos och hoppas den veterinären skriver ut medicinen? Ska jag fortsätta med hibiscrubbade och frontline en gång per vecka och skita i receptbelagd medicin? Hur länge och ofta tvättade och frontline'ade ni? Eller använde ni något annat?