Ska vara med och tävla på en D-tävling snart och jag har några frågor angående det?

S

_Sarah_

Hej!
har tänkt att vara med i pleasure men sen så läste jag om några andra grenar som jag inte riktigt förstod vad det var.
Någon som är bra på att förklara...
Showmanship?
Western Riding?
Western Horsemanship?
Annars om ni har några tips inför tävla så tackar jag och tar emot eftersom det är första gången..:)

ps.Någon som vet hur man får kontakt med Maria Ottosson för en anmällan?

Sv: Ska vara med och tävla på en D-tävling snart och jag har några frågor angående de

Låter som du ska vara med i Mora den 29e, eller?;)

Du kan läsa om olika grenar, hitta proppar och det finns säkert någon i styrelsen som har numret till Maria O på www.dalawestern.com ;)

Sv: Ska vara med och tävla på en D-tävling snart och jag har några frågor angående det?

jasså fler som tänkt dit .Jag har en unghäst som blivit riden ivinter .Har tänkt prova pleasure walk trot.En undran e gör det ngt om hästen bryter av eller måste den gå i gångarterna som sagts ända tills dom ändrar tänkte om man blir diskad eller så...Pga snön har jag inte kunnat tränat så bra i volter och fyrkantspår hon e lite ojämn så att säga.

Sv: Ska vara med och tävla på en D-tävling snart och jag har några frågor angående det?

Showmanship är ett "halter" klass som är dömd mest på din förmåga att visa hästen. Du har ett mönster att följa. Tävlas en i taget.

Western Riding rider du ett mönster som har gallopbyttning och serpentin. Dömnd på kvaliteten på hästens gångarter, galoppombyten,lydnad och temperment. tävlas en i taget.

Western Hormanship är en kombo på Showmanship (på rygg) och pleasure. Först du rider en och en på en mönster som brukar vara lik en showmanship mönster. Sen alla deltagare tillsammans lika pleasure. Denna klass är dömnd på din harmoni med hästen, sits och mjukhet. med de minsta hjälp från dig som möjligt. Och du skulle kunna rida ut mönsret PRECIS.

När jag säger att ryttaren är dömnd dvs att det är du som får eller förlura mest poäng. Det är klart att hästen ska uppföra sig rätt också.

Vi hålla tummen för dig. Och vi kommer hjota till i lektern för era. Nu sen vi vet inte vem du är så hjorta vi till för alla:banana: :banana:

Du måsta hålla gångarter som är bestämd av dömare. Du får poäng avdrag för det annars.

Du med får :banana: :banana:

Lycka till!

Nej faktiskt så är det inte mora jag tänker på utan Rättvik den 20onde i körhuset... Men på dalawestern riders så står det ett frågetecken på den tävling så det kanske inte är bestämmt??någon som vet nått om tävlingen?
hmmm.. som det låter på grenarna så verkar pleasure vara mest lämpligt då jag har lite problem med halter..

Men showmanship är den ena som är i halter...

Sv: Ska vara med och tävla på en D-tävling snart och jag har några frågor angående de

_Sarah_ skrev:
hmmm.. som det låter på grenarna så verkar pleasure vara mest lämpligt då jag har lite problem med halter..

Menar du halter som i att stanna, eller halter som i grimma? :confused: ;)

Hon menar nog halter som i grimma. :)

Jag har hört att Mora kanske blir inställd för lite anmälningar...
Kan det bero på snön tro ,har nog varit dåligt med träningstid antar jag.

_Sarah_ skrev:
Nej faktiskt så är det inte mora jag tänker på utan Rättvik den 20onde i körhuset... Men på dalawestern riders så står det ett frågetecken på den tävling så det kanske inte är bestämmt??någon som vet nått om tävlingen?

Tävlingen i Rättvik är flyttad till Säter den 8-9 juli, det blir D-, C-tävling samt Western Allsvenskan.

Liknande trådar

T
Western Det är dags att anmäla sig till tävling, det blir min första tävling för året och jag funderar på att testa några nya grenar. Men jag...
Svar
13
· Visningar
1 469
Senast: Fozzie
·
Hästmänniskan Hej, jag har ett litet dilemma :/ Vet inte riktigt hur jag ska göra, jag vet vad jag vill göra men känner mig så himla elak :confused...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 001
Senast: Heulwen
·
Western Så har vi nu varit på vår andra D-tävling :) Summerar lite, Klass ett, Showmanship at Halter 3 startande och vi tog...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Seabaz
·
M
Western Hej o hjälp! Har lite funderingar om tävlande inom western. Har ett fullblod som jag har tränat på i två år. Han är inte färdigutbildad...
Svar
2
· Visningar
1 057
Senast: Miss_Trouble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023