Ska på språkresa - vill inte!!!!!

Sv: Ska på språkresa - vill inte!!!!!

lånar knapp av mig själv

Får sådan press eftersom att jag redan bokat resan! Hade jag inte redan bokat den så hade jag ju inte direkt känt någon ångest över att välja någon annan stad över Tokyo...

Önskar att jag aldrig bokat resan! :arghh:

Du åker ju för din egen skull, inte för någon annans. Känns det inte kul, boka om till annat resmål. Skit i vad andra tycker du "borde" göra.

lånar knapp av mig själv

Får sådan press eftersom att jag redan bokat resan! Hade jag inte redan bokat den så hade jag ju inte direkt känt någon ångest över att välja någon annan stad över Tokyo...

Önskar att jag aldrig bokat resan! :arghh:

Varför sådan press? Det spelar säkert mindre roll va du åker, det blir en upplevelse vilket som.

Okej, om det bara handlar om tre veckor så tycker nog jag att det kan vara värt att åka! Om du nu vill åka på språkresa så tror jag inte det spelar så stor roll var du åker när det handlar om så kort tid, även om du väljer att åka till ett engelskspråkigt land tror inte jag att din engelska kommer bli jättemycket bättre än vad den redan är. Handlar det om tre veckor hinner man inte med att lära sig sådär överdrivet mycket ändå, jag ser det mer som att man åker för upplevelsen och då är nog Tokyo en väldigt ultimat plats att vara på.

Nu vet inte jag hur det hela är upplagt, men antagligen kommer ni vara en klass med personer där ingen kan japanska och då kommer du fortfarande få möjlighet att träna din engelska! Förutsatt att det inte bara är svenskar? Japaner är inte överdrivet bra på engelska, men i Tokyo är de flesta vana vid turister och väldigt hjälpsamma om man försöker fråga om någonting. Som sagt, det är ju bara du själv som kan avgöra om du faktiskt vill åka, men hade jag fått chansen att åka på en tre veckor lång språkresa när jag var 16 skulle jag nog inte tvekat en sekund - vilket land det än handlade om!

Men det är ju världens mest lättlösta problem? Varför inte tänka lite positivt, vara glad över att du kan VÄLJA och dessutom får möjlighet att göra nåt aom många inte har råd med.

Okej, om det bara handlar om tre veckor så tycker nog jag att det kan vara värt att åka! Om du nu vill åka på språkresa så tror jag inte det spelar så stor roll var du åker när det handlar om så kort tid, även om du väljer att åka till ett engelskspråkigt land tror inte jag att din engelska kommer bli jättemycket bättre än vad den redan är. Handlar det om tre veckor hinner man inte med att lära sig sådär överdrivet mycket ändå,

Tvärtom. Jag utvecklade min engelska jättemycket genom mina tre veckor på språkresa i England. En engelsk lärare och så boende i en engelsk familj gav väldigt mycket.

Där ser man, jag har ju inga erfarenheter så det kanske var dumt att anta. Tänkte att eftersom det handlar om såpass kort tid så kanske man inte hinner utvecklas sådär jättemycket, möjligtvis att man kanske får lite mer flyt och några fler ord, men inte överdrivet mycket i jämförelse med vad man kunde innan. Men det är klart, bor man i värdfamilj dessutom får man ju ut väldigt mycket mer! :)

Tvärtom. Jag utvecklade min engelska jättemycket genom mina tre veckor på språkresa i England. En engelsk lärare och så boende i en engelsk familj gav väldigt mycket.

Du har helt rätt!
Är väldigt tacksam över att jag får åka någonstans överhuvudtaget, även om det kanske inte låter så :)

Jag blir bara så stressad. Särskilt när jag har viss tidspress(har ett par dagar på mig att bestämma) och eftersom att detta, för mig åtminstone, känns som ett rätt stort beslut.

Det låter ju superbra!
Jag är redan rätt bra på engelska men är vill väldigt gärna bli ännu bättre :)

Just nu känner jag för att avboka Tokyo och åka till typ England istället.

Det är för din skull du åker, inte för någon annans. Du skall inte känna att du måste åka till Tokyo bara för att det av din omgivning må anses som ett häftigare ställe att vara på, du skall åka dit för att du vill det. Eller någon annanstans. :)

Men om jag skulle utgå från mig själv så skulle jag åka till Tokyo, det är trots allt bara tre veckor det handlar om. (Även om tre veckor kan kännas som tre evigheter när man skall iväg, var själv på tre veckors språkresa i England när jag var 15 och jag var rejält nervös innan, hade heller aldrig varit utomlands innan. ;) ) och jag tror att du kommer ha fantastiskt kul. Dock finns ju både England och Tokyo alltid kvar så att du kan åka dit senare i livet.

Men om du känner att du vill lägga presentkortet på en lite dyrare resa som du annars inte skulle gjort men vill lära dig bättre Engelska istället, varför inte ändra till Australien eller USA?
STS har väl språkresor till båda dessa alternativ om jag inte tar fel? :)

Kolla om du kan boka om, så du ser fram emot att åka istället för tvekande som nu.
Jag kan dock säga att dagen då blyga lilla jag, då 15 år, skulle åka på språkresa så hoppades jag på att bli magsjuk eller vadsomhelst. Ville inte åka. Men iväg kom jag, utan att visa för nån hur jag kände och kul hade jag! Så får du chansen så tycker jag verkligen du ska ta den.

Du har helt rätt!
Är väldigt tacksam över att jag får åka någonstans överhuvudtaget, även om det kanske inte låter så :)

Jag blir bara så stressad. Särskilt när jag har viss tidspress(har ett par dagar på mig att bestämma) och eftersom att detta, för mig åtminstone, känns som ett rätt stort beslut.
Jag förstår och jag menade inte att du nu jävlar måste du vara tacksam ;) Menade mer att det är ett sätt att se på det - jäklar vilken tur jag har som ens har det har valet.

Det brukar hjälpa mig när jag blir stressad över saker som i grund och botten är positiva :)

Jag har en kompis som pluggade ett år (halvår?) i japan. Han verkar vara nöjd med att ha varit där! Jag tycker definitivt att du ska åka, tre veckor av ditt liv är inte så mycket, och vilket äventyr! :)

Du ska lätt åka! Inte fega ur nu hörru :) Kommer troligen bli ett fantastiskt minne för livet!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka