Ska man börja nedräkningen nu kanske?

Bebben

Trådstartare
På Fredag eftermiddag kommer min nya lilla valp, ett underverk som världen aldrig skådat tidigare och självklart är han också perfekt redan nu.. ;)

Jag tänkte att det är bäst att jag skriver ner det, så kan jag ta fram inlägget och försöka att tro på det när jag torkat upp kisspölar, räddat möbler från illasinnade valptänder, går igenom trotsen och allt annat skoj som kommer med en ny valp :angel:

Ska vara lite allvarlig och berätta lite kanske då.

Det är alltså en hanvalp, av rasen Amstaff. Är reggad som blue fawn, och kommer att ljusna lite med åren.
Han är tuff och framåt, reagerar inte på ljud eller nya saker (Om man bortser från att han frös väldigt mycket om tassarna första gången ute i snö och helst värmde sig på fotografens fötter, enligt uppfödaren :D) och slocknar utan problem när det kommer nya människor till uppfödaren eller liknande. När jag var där och hälsade på så lekte han och kissade i 2 omgångar, dom restererande timmarna spenderade han djupt sovandes i mitt knä.
På fredag ska han flyga, och åka bil ordentligt för första gången och sen landa här ute på Österlen och mysa med sin nya matte :love:

Såhär såg underverket ut, precis 5 veckor fyllda:
Benji.jpg

Benji2.jpg

Sv: Ska man börja nedräkningen nu kanske?

En sådan sötnos :love:
Har du plockat bort massor av husses saker nu då :angel:
Jag antar att du kommer sova ungefär 0 timmar mellan torsdag och fredag ;)

Husses saker ryker imorgon :angel: Ska ta en rensning av huset då och passa på att storstäda med, så att jag kan koncentrera mig på honom dom första dagarna bara :)

Bebben skrev:
Husses saker ryker imorgon :angel: Ska ta en rensning av huset då och passa på att storstäda med, så att jag kan koncentrera mig på honom dom första dagarna bara :)

stackars Husse :rofl:

Nejnej, han är hemma så sällan ändå så ;)

Och så har jag hört massa mummel om hans saker ett tag nu.. "Ja, biter valpen i mina snordyra högtalare/stereo/datorer så vet jag inte vad jag gör.."
Så det är nog bäst att plocka upp allt som en busig valp kan nå :angel:

Jag har redan fått mitt lilla underverk (oxå Amstaff) fick hem honom i söndags å jag kan säga att han sover nästan hela natten igenom tack å lov, lycka till med din sötaste valp

Ja, det brukar gå ganska fort för dom att börja sova hela nätter, vilket är skönt. Min förra valp tog det nästan 1 månad för, men hon var lite långsam med rumsrenheten också.

Tack så mycket för lyckönskningen! Ska bli spännande att ha ena kullbrorsan nära också, så att man får se honom växa upp och utvecklas. Och det är perfekt som lekkompis!

Ja, kan man vara sötare? :love:
Mitt knä ser ut att vara som gjutet för honom :D

Jag har kanske missat det, slarvläste, men vad ska underverket heta nu då? Fredag ;) ?

//E

Nä tror inte det! det borde vara olagligt att vara så söt :love: :D
Ja verkligen ett perfekt knä :banana:

Åhh va roligt! Jag får min valp om 4 veckor och längtar så jag håller på att avlida! Lycka till med bebben! ;)
Och glöm inte att skriva hur det går!

Jag kommer att uppdatera lite ikväll, när vi landat ordentligt och han sover :) Massor av bilder lär finnas då också!

Såå, nu sover det lilla charmtrollet här i mitt knä :love:

Han hade sovit under hela flygningen och han sov lika gott under bilresan hem. Väl hemma så terroriserade han katterna en stund, var sen ute på tomten lite (Vilket han tyckte var ganska tråkigt, och ville helst ligga i knäet bara) och skojade sen vidare med katterna. Värst uppskattat bus kan man väl inte påstå att det var, så emellanåt bet han i mattorna eller leksakerna istället ;)
Han har även hunnit med att äta en portion mat, var jättehungrig efter alla äventyr som han gjort idag.

Men han är verkligen stencool, och bryr sig inte ett skvatt om bilar, fräsande katter, främmande människor eller annat som vi stötte på under hemresan och lunchstoppet.

benji 011.jpg

Jagar katterna för fullt..

benji 012.jpg

Samma här, han sprang för livet och busade omkring.

benji 021.jpg

Ute på tomten..

benji 025.jpg

Men det var mysigast att ligga i mattesknä :love:

benji 029.jpg

Och den fräsande katten är egentligen ganska nyfiken, så när Benji låg och tuggade på ett ben smög han fram..

Jag trivs i Skåne jag :angel:

Fast hade jag inte klippt lite i kortet så hade hela den väldigt leriga gårdsplanen synts också :crazy:

Några fler bilder från morgonens busstund..

benji 033.jpg

benji 042.jpg

benji 049.jpg

benji 055.jpg

benji-043.JPG

Gossen har ingen aning om hur man tar det lugnt! All tid som inte spenderas sovandes med mig, används till att busa - busa - busa.

Åhh vilken sötnos! :love: Hur reagerade dina katter? Jag är så orolig att mina katter kommer bli helt galna när valpen kommer men dina katter ser ju ut att ha vant sig ganska ba!

Mina katter är bara 10 mån gamla och hade som små kattungar en stor Fila Brasiliero här hemma som hundkompis, och han var inte särskilt snäll mot dom ens. Dessutom har dom av och till haft en Staff här också, och är uppväxta bland hundar där dom kommer ifrån. Så dom är ganska vana.. Och väldigt snälla, annars hade jag inte släppt ihop dom bara sådär eftersom valpar gärna jagar.

Benji jagar dom litegrann fortfarande, men honkatten har förstått att om man inte springer så tycker han inte att det är särskilt kul.. Hankatten fräser fortfarande till lite om han blir jagad, men är fort framme igen och ska nosa på valpen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka