Ska luckan se ut såhär?

Sorbe

Trådstartare
Vi köpte en transportbur för någon vecka sen, av märket Dogman.

På taket finns det en lucka men det är bara liiite nedsänkt så om man ska få plats med något i så får det max vara en cm högt.
Vi kollade på många transportburar innan vi köpte den här (som är gigantisk mot vanliga) och vissa hade såhär på taket men vissa (oftast de lite dyrare) hade att det var en lucka in i buren.
Det känns lite mer logiskt att det ska vara ett hål så man kan sticka ner handen och klappa katten eller ge den något (även om man kan göra det genom gallret) eller är det tänkt att förvara något smått där?

Någon som har en aning? :D

33156935.jpg


33156934.jpg
 
Sv: Ska luckan se ut såhär?

Det är sant, smart där! :D
Slipper vi förstöra den genom att försöka oss på att göra ett hål där. ;)
 
Sv: Ska luckan se ut såhär?

Jag har en bur som har 2 luckor, 1 som går ner i buren och en som bara är för förvaring. Den för förvaring är så liten, så den använder jag bara för kreditkortet vid vetbesök :p
 
Sv: Ska luckan se ut såhär?

Inte för att jag tror man kan få ner stamtavla osv utan att knöla till den men.
 
Sv: Ska luckan se ut såhär?

Det är i den luckan du får förvara fjäskgodiset som katten ska ha för att den var såååå duktig hos veterinären :D
 
Sv: Ska luckan se ut såhär?

Ja självklart. Dumt av mig. Men jag har aldrig haft att göra med de andra klubbarna så hade ärligt ingen koll :)
 
Sv: Ska luckan se ut såhär?

Nu kan jag närapå inget om katter men det första jag tänkte på är att det är ett sånt lite töntigt amerikanskt påhitt med tanken att förvara något slags doftgrejs. Antingen modell lugnande åt katten men mer troligt ala doftgran som maskerar doften av katt:p

Kanske ett litet smidigt koppel får plats annars?:)
 
Sv: Ska luckan se ut såhär?

Kan måtten stämma med storleken på kattpass, d v s vara en passanpassad lucka? :idea:
 
Sv: Ska luckan se ut såhär?

Jag TROR att det är en lucka som man ska kunna skära upp om man vill använda den, men att tillverkarna har valt att göra den fylld för dem som inte vill ha lucka där. Lättare att kapa, än att lappa, antar jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp