Ska köpa fd gallopör. Men behöver TIPS!!

Hoppiz

Trådstartare
Hej, som sagt så ska jag ev köpa en fd gallopör. Ska kolla på en imorgon o en på måndag. Är det något speciellt man ska tänka på förutom det "vanliga", ja menar nått speciellt för just dessa hästar. Den ena är en vallack på 9 år o den andra ett sto på 5. Båda har tränats o tävlats i galopp.
Tacksam för svar! :smirk:

Sv: Ska köpa fd gallopör. Men behöver TIPS!!

Skador på benen kan man ju tänka på.
Och hur de är i temprament. Om du mäktar med en sån häst.

Finns en del äldre trådar om detta ämnet! Använd sökfunktion så kommer du hitta mycket nyttig info! :)

Hovkvalitet. "Inga hovar, ingen häst"
Lycka till!

Har bestämt mig för en kille på 10 år nu!! Hoppas bara att han går igenom vet besiktningen :)
Jättefin e han! Å vilket steg.... jättefin i alla gångarterna. Dock har han varit "avställd" nu i vinter så han har ju tappat en del muskler. Men med lite mer fett på kroppen o mer muskler så kommer han att bli sååå fin! :love:
Tackar även för era svar, han är jättefin i benen o fina hovar. Temperamentet verkar jättebra. Lugn o ha o göra med i stallet, leda mm. Red på galoppbanan igår o han var jätte lugn o fin! Hoppas bara att han går igenom vet bes nu.... Vill ju ha hem honnom nu! :love:

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 674
Senast: skuggi
·
Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: LuckyMe
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·
Hästvård Hej Känner att jag behöver tips och funderingar på hur jag ska gå vidare med min 5 åriga valack. Historik: Började slutet av...
2
Svar
27
· Visningar
4 197
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna