Ska köpa en B-ponny...

A

Alyssa

...och skulle behöva veta ung hur mycket hö som går åt i månaden!
Han är närmare 130 hög o lättfödd. Ska gå på lösdrift o ridas måttligt under vintern. Alltså ingen hårdträning...

Måste ju veta på ett ungefär så jag kan beställa hö inför vintern.

Är ok om ni skriver vad ni ger er B-ponny som står på stall, för då kan jag själv räkna om det ung.

Skulle uppskatta detta väldigt mycket!!! :banana::bow:

Sv: Ska köpa en B-ponny...

Det är svårt att ange hur mycket det kommer att gå åt i kilo, eftersom det i första hand är energiinnehållet i grovfodret som går åt. Det vill säga: Kommer du över ett grovfoder med mycket energi och protein i går det åt färre kilon än om du har ett grovfoder med lägre innehåll.

När du beställer hö, fråga efter en analys på fodret. Då vet du vad du betalar för.

Sv: Ska köpa en B-ponny...

Jag tänkte bara att om flera som har stor B-ponny berättar hur mycket de ger så jag har något minimum att gå efter. De ska ju gå på lösdrift så jag ska ha mer. Men om man har något att gå efter t ex shettisen jag hadde i vintras räknade jag med 5 kg per dygn. Nordiskorsningen 15 kg per dygn. Och arabkorsningen 10 kg per dygn. Då hade jag ett minimum på 30 kg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
683
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 102
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 054
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 660
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10