ska jag vaccinera...

M

maria126

jag hade tänkt vacciunera min häst för A2. men där finns 2 vaccin jag kan välja på
1: bara som tar influensan kostar 150:- st
2: tar både influensan, herpes och något annat kostar 300:- st

ekonomin e ju inte den bästa just nu men vad gör man inte för sin häst:love:

Sv: ska jag vaccinera...

Hade jag varit ig hade jag tagit de som ger lite mer. Bättre att vara på den "säkra" sidan

Ska du vaccinera själv, eller vad menar du? 150 spänn låter väääldigt billigt..
Det alla hästar bör vaccineras mot är influensa och stelkramp, andra vaccinationer görs vid behov tex ökat smittryck, att man ska betäcka, att de äter hösilage/ensilage etc.
SKa du grundvaccinera ska hästen ha 2 sprutor med 4-6 v mellanrum.

Du ska vaccinera mot hästinfluensan (300 kr) + stalkramp (vet inte exakt vad det kostar) Och är det en grundvacination ska du göra det efter ca 4-6 veckor igen

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 586
Senast: Derivata
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: animalasia
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur