Ska jag köpa eller inte?

J

__Jeanette

Nu efter en massa otur med både min paint hignst och paint sto så står jag åter igen utan häst.. Ajja min tränare har fått tre föl i sommar, som jag varit med hela tiden, även tränat stona innan det var dags för föl. Nu är det så att jag fått erbjudandet att köpa hingstfölet, 6månader.. och har en otrolig beslutsångest. Super fin och verkligen jätte lovande, men det känns så långt bort innan det är en tävlingshäst.

Han han bra stam,
Pappa : Silver N' Hickory
Mamma : Whizzle Stop
Morfar : TopSail Whiz

ojoj blir bara mer och mer kär varje dag jag är med honom, någon som har något bra råd?

/ Jeanette

Sv: Ska jag köpa eller inte?

Du får väl väga för- och nackdelar mot varandra. Men det låter ju som att det kan bli en kanonhäst! :) Fick jag erbjudande att köpa en sån så skulle jag slå till, om jag hade råd förstås. Men du kanske vill ha en "färdig" häst?

Det är ju alldeles omöjligt att ge råd om någon ska köpa en häst eller inte...

Men om du mest "oroar" dig för att det ska ta lång tid tills det är en tävlingshäst så kan jag lugna dig med att tiden går så fort! Själv tycker jag att det var alldeles nyss som jag hade en 6 månaders fölunge som stod i stallet.... nu är han stora karln (3,5 år). Det är som med barn, det går så fort!

Och känslan att ha fått vara med från början är underbar.

Vad gäller fölet du nämner så är det ju riktigt bra stam, så visst finns förutsättningar för den killen...

köpte en 6mån hingst nu i september och han e redan 8mån och jag tycker det har gått såå fort. Finns så mycket att göra med ett föl ändå, så jag hinner inte tänka på tiden till ridning, är ju markträning och miljöträning som tränas och det tar tid det med.
Sen sitter jag och spanar in w-sadeln jag VERKLIGEN vill ha framöver och sparar till det.
Som föregående sa så är det spännande att följa sin bebis uppväxt och sen få rida in och få hästen som man själv vill ha den.
När suget för att rida tränger på så får jag rida stallägarens häst när jag vill.

Lycka till!

jaa asså jag är så grymmt sugen på att köpa honom, och samma sak för mig har hästar som jag får rida under tiden så blir inte "ridlös" :rofl: ojoj vi får se, man blir ju bara mer och mer kär varje gång man träffar honom ( nästan varje dag )

man kanske måste slå till? :bump:

jaa asså jag är så grymmt sugen på att köpa honom, och samma sak för mig har hästar som jag får rida under tiden så blir inte "ridlös" :rofl: ojoj vi får se, man blir ju bara mer och mer kär varje gång man träffar honom ( nästan varje dag )

man kanske måste slå till? :bump:[/QUOT

Det är ju en klar fördel att ha en häst från början ...

Du vet ju hela tiden va som har hänt med honom och vad som är gjort!

Det är alltid lättare sen att rida in då du känner hästen väldigt väl och han känner dig.

MVH Anna

man kanske måste slå till? :bump:

köp köp köp!! hihi :angel:
får man se bilder på det lilla underverket?

har tyvärr bara bilder från när han var riktigt liten på denhär datorn men kan slänga in någon av dom :D
14661192.jpg

tyvärr gammla bilder men..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka