ska jag byta stall??

jenny82

Trådstartare
Jag är nu uppstallad i ett jättetrevligt stall där jag kommer överens med alla. Det är ett nybyggt stall och jag var en av dom första som kom dit, efter har det byggts nya boxar och kommit nya hyresgäster som är görtrevliga. Bara det att stallägaren är inte så "hemma" med hästar, (han har varit svinskötare innan) så han har lovat så mycket, som tex att det ska bli fikarum o uppvärmd sadelkammare, större paddock och ev ett ridhus. Just nu har vi en liten fyrkant att rida på, inga bra ridvägar och allt foder o utrustning står i stallet. Jag är ganska noga med att man ska ha egna skåp att förvara grejerna i o att fodret ska vara i foderkammare osv.
Men nu går hästarna på bete o jag har verkligen ingen lust att åka dit o rida pga att jag tycker det är tråkigt där. Innan var jag ju tvungen att åka dit för vi får mocka o göra iordning fodret själva. Jag vet ju att det lovas så mycket men inget händer. Har varit där sedan hösten-05 o det enda som vi har fått pga "tjat" är den ynkliga sk "paddocken" som knappt går att galoppera i. Så nu undrar jag vad ni där ute tycker? Ska jag byta till ett annat stall till hösten där allt finns? Eller ska jag bara vänta o se om det blir förändringar? Fast jag är ganska less på att vänta iofs. Det är inte bara jag i stallet som går i samma funderingar. Vi har tjatat på ägaren men han kommer bara med undanflykter hela tiden.
Det skulle bara vara så skönt att få rida i en ordentlig paddock o kunna rida i skogen. Och ha sina saker på ett eget ställe.
 
Sv: ska jag byta stall??

Du har väntat sedan i höstas! Det är inte speciellt lång tid, du får nog ha lite mer tålamod.
Men påminn honom kanske? :angel:
 
Sv: ska jag byta stall??

istället för att vänta-tag tag i saken själva:idea: :idea:
att alla hjälper till med det som ska göras, då går det fort och ni får det som ni vill. :banana:
OM han lovat att betala för allt så ska det väl inte va något som helst problem??:bump:
stall ägaren kanske inte har gjort något för att han är lat? :angel:
 
Sv: ska jag byta stall??

Om du trivs där annars med alla andra, så skulle jag nog stå kvar där ett tag till och se om det gick att tjata lite mer. Det är inte det lättaste att hitta ett stall där allt fungerar precis som man vill.
 
Sv: ska jag byta stall??

Vi i stallet påminner honom hela tiden, men det verkar som han bara blir tjurig då. Han har inte tid säger han jämt...
 
Sv: ska jag byta stall??

jenny82 skrev:
Vi i stallet påminner honom hela tiden, men det verkar som han bara blir tjurig då. Han har inte tid säger han jämt...

Då tycker jag att ni ska erbjuda er att hjälpa till. Det är kanske inte alltid så kul att slita och bygga en massa grejjer, men när man själv ska använda det så blir det genst mycket skojjigare tycker jag :D :bump:
 
Sv: ska jag byta stall??

Då kan ni som står där erbjuda er att bygga det som behövs om han betalar materialet, eller så får ni nog köpa läget som det är och passar inte det är så är det bara skaffa en annan plats.
 
Sv: ska jag byta stall??

Min pappa har erbjudit sig att hjälpa till, men det verkar som att han inte vill ha hjälp från nån, han är ganska pedantisk av sig o vill ha allt perfekt, det är nog därför..
 
Sv: ska jag byta stall??

men om det ändå inte finns bra ridvägar som du sa, varför vara kvar då, trots att det mot förmodan skulle komma upp en paddock???
ska du bara harva runt i den dagarna i ändå, utan en fin ridnatur att rida ut i?
(säger detta då jag talar ur egen erfarenhet, förra stallet hade INGA ridvägar=dötrist i längden...:crazy: , bytte efter 1mån;))
 
Sv: ska jag byta stall??

nemesis skrev:
men om det ändå inte finns bra ridvägar som du sa, varför vara kvar då, trots att det mot förmodan skulle komma upp en paddock???
ska du bara harva runt i den dagarna i ändå, utan en fin ridnatur att rida ut i?
(säger detta då jag talar ur egen erfarenhet, förra stallet hade INGA ridvägar=dötrist i längden...:crazy: , bytte efter 1mån;))

Tack! Ska fundera på det du sa, du har nog rätt egentligen.
 
Sv: ska jag byta stall??

jenny82 skrev:
Vi i stallet påminner honom hela tiden, men det verkar som han bara blir tjurig då. Han har inte tid säger han jämt...
Gör det till en gemensam dag med alla i stallet där ni gör det tillsammans! :bump: Belöna er/fira det sen med en grillfest på kvällen!
 
Sv: ska jag byta stall??

Louise skrev:
Gör det till en gemensam dag med alla i stallet där ni gör det tillsammans! :bump: Belöna er/fira det sen med en grillfest på kvällen!

låter super bra tycker jag!:bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 365
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: valy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp