Ska jag byta jobb eller jobba kvar när jag flyttar?

seahawk

Trådstartare
Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har här ett jobb som jag trivs bra med, med bra kollegor. Jag har alltid tänkt att så länge jag utvecklas med det arbete jag har och trivs så tänker jag inte byta jobb, hade flytten inte blivit aktuell hade jag inte haft någon plan på att söka nytt jobb nu.

Jag kommer kunna få en liknande tjänst på ett nytt företag i närheten av min nya hemort (inget klart ännu), men det kan även eventuellt vara möjligt att ha kvar mitt jobb jag har nu om chefen godkänner mer distansjobb än vad företaget normalt har. Jag kommer fortfarande kunna göra mitt jobb även om jag arbetar mer på distans. Jag kommer att behöva resa till arbetsplatsen runt 2-3 dagar varannan vecka (och behöver då bo över).

Jag förstår ju att tryggheten är en del i att jag vill vara kvar. Jag vet vad jag har men jag vet inte vad jag får. Samtidigt känner jag mig inte ”klar” med mitt arbete och jag har flera projekt jag arbetar med som jag gärna vill vara med i ett tag till och som sagt många kollegor som jag trivs bra med. Jag kommer troligtvis hamna på ungefär samma lön som jag har i dag även om jag byter jobb.

Finns det någon här som har erfarenhet av att jobbpendla längre sträckor? Hur fungerar det för er? För/nackdelar? Hur har ni löst boende om ni behöver stanna över natten?
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 366
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 028
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp