Ska jag åka.. (löshoppning)

malinsky

Trådstartare
Lars Berglund kommer att hålla i löshoppning på klubben nästa helg och jag har anmält mig med min drul. Lasse kommer att ge råd hur man bör träna vidare och dessutom göra en extriör bedömning.

Min 5 åring har aldrig hoppat, och endast löshoppats över sockerbitar en gång hemma i paddocken, känns som att det knappt räknas!

Det skulle vara bra att vara mer förberedd, men jag kommer förmodligen inte iväg innan och träna. Hur mycket kan han se, även om min häst är väldigt ovan? Samtidigt så kan det också vara en bra start för oss, då vi förmodligen kommer att få mycket råd av honom.. men jag vill ju inte att vi ska skämma ut oss då min häst kanske inte ens behagar lyfta på sina fötter... :o

Skulle ni åka med ett sådant blåbär? Jag är också ett redigt blåbär på detta, så kan det bli annat en kajko? :eek:

Sv: Ska jag åka.. (löshoppning)

Jag skulle åkt...är bra att ha någon duktig då första gången. herregud ifall han inte lyfter på fötterna är väl inte så farligt...berätta bara att ni är blåbär båda två :)

säger som buttercup3, det är alltid bra att få proffs hjälp första gången och vet han om att ni är blåbär och så så blir det inga höjder heller

Lycka till

Klart du ska åka!Ta chansen att få tips och råd av en duktig erfaren hästkarl!

/I

Säger som alla andra, klart att ni ska åka. Det är ju ingen uppvisning, säg som det är at ni är totala nybörjare båda två så kommer du att få massor med hjälp och tips om hur du ska fortsätta.

Tycker helt klart att du ska åka.
Som alla andra säger berätta att ni är blåbär så blir det inget som hästen inte vissar att den klarar av.

..så får det bli! :banana:

Håll tummarna för oss, det ska bli jättekul!

Tänkte bara säga att det för att vara första gången gick det jättebra!! Lasse tyckte att han var en positiv häst som försökte göra sitt bästa, och han blev lite förvirrad då han inte visste vad som förväntades av honom då.. lilla gubben.

Det är ingen hoppehäst jag har (men det visste jag ju redan) men vi skulle nog kunna hoppa åtminstone LA utan problem. Dock kommer jag aldrig att hoppa så högt.

Ngt som också var kul att se var att det nog bara är att sätta sig upp och börja hoppa.. inga stora hinder, men han verkar inte ha ngt problem med att förstå vad han ska göra ändå.

Det som också var kul var att se alla små bebbar som hoppade och vad duktiga DE var!!!

(åsså tyckte han att jag definitivt skulle köpa en vagn och börja köra honom´.. *s*)

jag känner lars och har tränat för han många många gånger och det är bland den bästa hjälp du kan få om du har en unghäst (annan med) speciellt i löshoppning!! Skicka gärna hur det gick!!

säger bara: Åk ta chansen att få proffs träning efter som att n bådaär lite blåbär!:bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka