ska ja av, så låt det ske med bravur.

Cilla

Trådstartare
jaha... då hade man åka av den egna hästen för första gången då...:angel: men det var väl på tiden, har ju faktiskt haft henne i över ett år nu.:D

bara måste berätta detta för er.

va ute igår och skrittade i lugnan ro på en grusväg. upptäckte att sadeln hade hamnat lite på sniskan, så ja hoppa av och sadla om henne. till saken hör att jag alltid brukar hoppa upp på henne från en hög pall och är inte van att sitta upp från marken.

iallafall.... spände sadelgjorden, tog ett mantag, satte foten i stigbygeln och tar i. känner att sadeln är på väg att rulla lite, så ja tar i allt ja kan. då vänder hästen och börjar gå tillbaka till stallet och jag flyger upp på ryggen hennes och fortsätter i ett vackert djupdyk nerpå andra sidan och landar tjusigt i en stor hög mitt på vägen.
karisma tar 2 steg till sidan och ställer sig och tittar på mig ungefär som: "vad i hela friden håller du på med då....." :o

snopet..... :rofl: :rofl: :D :rofl: :rofl:
 
Sv: ska ja av, så låt det ske med bravur.

Låter som om du fick ett gott skratt åt dej själv. Man kan göra bra tjusiga avåkningar.
Min häst har fått en tjej att åka av riktigt läckert vid 2 tillfällen.. Lilla Stina brukade rida min häst så lånade jag en annan kompis häst. Vi tog en härlig galopp som avslut på ridturen..
Hon ligger framför mej och hon ville väl (kika på avståndet eller nåt?) för hon vänder sej om och tittar efter mej.. Då i galoppen vänder sej hästen om i nån tjusig tvärnit och rollback.. Stina for vidare frammåt rätt in i en snöhög..:rofl: Intryckt i snön, kiknade av skratt gjorde vi båda 2.

Vid det andra tillfället gick jag och ledde en liten ponny åt en ung tjej och Stina lånade åter min häst. Hon tog oxå vid det här tillfället en galopp.. Och nu är det så att min häst kan göra små "skutt" i galoppen, inte bock utan "skutt" så är man inte med då så åker man av.. Vilket hästen gjorde och stina hamnade framför sadeln, vilken hästen tyckte va fel och tvärnitar.
Så stina gled på mage ner över manen och över huvudet på hästen.. Med händerna på marken och magen mellan hästens öron lossade hon fötterna ur stigbyglarna och tog sej ner på marken.. Jag stog dubbelvikt o skrattade så tårarna stog åt alla håll.
Nu är det ju en otrolig tur att min häst stannar och står still när det blir små missöden..:rofl: :rofl:
 
Sv: ska ja av, så låt det ske med bravur.

Man kan åka av i de mest komiska situationer :rofl:
Mina bästa är när jag hamnade bakom sadeln efter ett hinder (förstår inte hur jag lyckades med det :p ) under en hopplektion samt när sköthästen bestämde sig för att han inte ville gå hem. Skrittade lungt på hemvägen när han plötsligt gör en helomvändning. Jag har inte en chans att hänga med så jag hamnar på rygg på backen och tänker: "Jaha, då var man här nere då" :p
 
Sv: ska ja av, så låt det ske med bravur.

Själv har jag startat en ny trend tror jag...
i september skulle vi iväg på en liten ridtravartävling.... åkte av dagarna innan :crazy:

Medryttaren skulle tävla henne på en liten tävling i söndags...
jag red lördag, och tack vare ett gäng högljudda svanar så blev det en helomvändning och jag åkte i backen :p
 
Sv: ska ja av, så låt det ske med bravur.

ja ska jag åka av så ska det vara med lite stil:rofl:

det var tidigt i sommras som vi var ute några stycken och jag red vårat ena sto . vi travade på ängen och så såg hon blå blommor (blå blommor är jätte faliga ) och hon tvärnita och jag gjorde en graciös volt och landa på rumpan . hästen titta på mig precis som hur hamna du där ???
mvh chamir
 
Sv: ska ja av, så låt det ske med bravur.

Jag hoppade med min häst och kom i bra fart till hindret, lilltjejen slår på en tvärnit framför hindret och jag åker av framför henne och slår ner hindret med insidan av mitt lår :smirk: Memn det var iallafall roligt:) Första gången jag åkte av på henne och ag har haft henne i sex år
 
Sv: ska ja av, så låt det ske med bravur.

:rofl: :rofl: Ja jag säger oxå.. Tack för dagens skratt. Hästar är ett härligt djur med många skratt att bjuda på..
Älskvärda djur:love:
 
Sv: ska ja av, så låt det ske med bravur.

Var och tittade på hopptävling i helgen och in på banan kommer en jättefin stor fux,ryttaren tar sig igenom halva banan med sin väldigt heta häst...Laddar för en ganska bred oxer och hästen slår på en tvärnit vid upphoppet.Ryttare fortsätter givetvis att hoppa och vrider sig ett halv varv i luften och landar grensle på oxern!
Sedan sitter hon där lugnt och stilla på sin " oxer häst" och ser allmänt förvånad ut. Ingen kom till skada och hon klev av sin oxer och klarade resten av banan galant :)
ps-oxern revs inte och stod stadigt tills hon behagade att kliva av...
 
Sv: ska ja av, så låt det ske med bravur.

Haha!! Jo, jag har också lyckats med konstiga saker. För ett par veckor sedan skulle jag hoppa och hamnade framför sadeln med fötterna i stigbyglarna, inte särskilt bekvämt kan jag säga. Min syster trillade av när hästen stod stilla en gång också... hon hade "jockey-stigläder" och skulle galoppera hästen över en åker, men busen stannade och drog ner huvudet för att äta, och hon åkte som på en ruschkana ner längs hästens hals....
 
Sv: ska ja av, så låt det ske med bravur.

Jag är nog proffs på knäppa avrammlingar.

Bla fastnade jag i staketet till paddocken varav hästen blir skraj och börjar springa och jag hänger kvar i stolpen ^^

:rofl:
 
Sv: ska ja av, så låt det ske med bravur.

*knapprån*
haha, jag är nog mästare på avramlingar (övar ofta :rofl: )

Nr.1 På hoppträning kommer i en kombination, för räcke, sen oxer. Hästen laddar o tar i nåt enormt, vilket resulterar i att hon skjuter mig kraftigt och jag tappar ena stigbygeln ch står i EN stigbygeln på ENA sidan av hästen när hon fortsätter galoppera, sen vänder hon och jag landar på baken :rofl: Gissa minen på mina vänner :p

Nr.2 hoppträning på andra hästen, sadeln ligger dålig, glider precis innan hindret (såklart) och jag tänker, hmm. sen står jag på backen, landar ståendes på ett ben, som viker sig (har fortfarande ont efter det) Sen hopapr jag upp, och sätter fart igen, hoppar ett hinder, sen kommer vi igen och jag finner mig själv liggandes på backen gapskrattandes.
Sen klarade jag inte av att sitta upp igen dock.
Bild från träningen: http://www.pixbox.se/pic_show_id5797517.html
Ni ser ju vilken stilstudie det kan vara ibland ;)

Nr.3 Jaa, har hoppat samma hinder x antal ggr, sen helt plötsligt så säger hästen"ditt as börja rida som du ska, slarva inte med anridningen" (eller jag tror hon sa det iaf :) ) och vi kommer i galop mot hindret, hon vänder på en femöring, vilket öven jag gör och finner mig själv ståendes med tygeln i handen framför hästens huvud :p
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
958
Senast: cassiopeja
·
C
Ridning Här kommer artikeln, hoppas det är ok att jag lägger in den? Frågan låg ute så jag avvaktade men fick inget nej, så här kommer den! Håll...
Svar
14
· Visningar
2 232
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp