Ska göra analys nu, lite tips..?

A

AtletShipping

Har beställt emballage nu.
Eftersom det är så varmt så öppnar vi hela balen och sprider ut i logan och vänder var dag, går det bra och plocka lite tussar av det då när det precis är utspridit?
Eller ska jag göra det ur en bal som jag öppnar precis innan jag plockar tussar?
Hade tänkt frysa in det, för att vänta tills nästa bal ska öppnas och plocka ur den.. tar nog tussar från 2 balar eftersom jag inte kan vänta så länge.
Hur mkt ska man ta ungefär? Några strån från olika delar i balen lr stora tussar? Emballaget rymmer väl inte hur mkt som helst?
Hur lång tid tar det innan man får analysen?
 
För att få rätt ts-halt på provet bör du ta det så snart du öppnat balen.
 
Då lånar jag din tråd lite.... VART är det man vänder sig för analys och är det någon som vet vad det preliminärt kostar?
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 552
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 765
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 805
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 220
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp