Även jag kan tycka att det är lite Don quiote över denna historia men det förtar inte det totalt ansvarslösa i att inte åka in med en häst till vet. när man blivit beordrad till det. Orsak till detta kan bara ha varit att dölja sjukdomsorsaken antingen genom att hästen dör eller av tidens gång blir frisk.
QUOTE]
Jag skulle tro att orsaken var, att vad än hästen visade för problem, så skulle det skyllas på verkningen. Eftersom man inte kan förvänta sig att en fånghäst ska vara rehabiliterad på ett par veckor så förhalade man det hela så länge man kunde.
Jag försvarar absolut inte handlandet - Men jag förstår det.
Jag är dock, som sagt, övertygad om att hästen fick så bra omvårdnad som möjligt under rehabiliteringen.
Och jag hoppas, för hästens skull, att det gått bra.
Men det får vi tydligen vänta ett tag på innan vi får veta.....
Har du förresten, SO Hovslagare, tänkt på, att om hästen visar sig ha tillfrisknat - Då har din tes om att SANHCP:s metod bara gör hästar sjuka visat sig vara fel.
Inte undra på att vissa är rädda..........
Fan - Det ser ut som jag bara klankar ner på hovslagare hela tiden, det är inte min mening. Jag tycker att duktiga hovslagare gör ett suveränt jobb därute.
Men.
Vissa kunde kanske vara lite mer öppna för att det eventuellt kommer nya sanningar om vad som är bäst för en stackars hästfot.