Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man haft inkomst. Ärvda aktier om ger avkastning eller säljs. Ärvda hus som säljs. Någon som tjänat över grundavdraget på sommar jobb. Någon som hobbytradar aktier de köpt för sina sommarjobbspengar. Någon som deläger en jordbruksfastighet. Kanske om man deläger något annat näringsaktigt...?Läste nyss en artikel i Allt om föräldrar att ens tonåringar under 18 får deklarationen i brevlådan. Sedan när deklarerar man om man är under 18?Ska 16 åringen göra det? 13 åringen?
Jag har deklarerat för mitt ena barn när hon var typ 3-4 år. Inga konstigheter, vi hade sålt en del av hennes aktier i en värdepappersförflyttning, det genererade en liten vinst på typ 1 000 kr.Läste nyss en artikel i Allt om föräldrar att ens tonåringar under 18 får deklarationen i brevlådan. Sedan när deklarerar man om man är under 18?Ska 16 åringen göra det? 13 åringen?
Alla som har en inkomst ska deklarera. Jag har själv deklarerat sen jag var tonåring med sommarjobb (även när jag var under 18) och jag är 54 nu, så det är sedan ganska länge i alla fallLäste nyss en artikel i Allt om föräldrar att ens tonåringar under 18 får deklarationen i brevlådan. Sedan när deklarerar man om man är under 18?Ska 16 åringen göra det? 13 åringen?