Sjunga i tv fast man inte kan?

Sv: Sjunga i tv fast man inte kan?

I Dobidoo och liknande program måste man inte kunna sjunga klockrent, bara man bjuder på sig själv och det gör Jonas av hela sitt hjärta. Tanken där är ju att bjuda på underhållning.
Däremot skulle jag inte uppskatta om om det var en konsert av något slag och man satt ihop en bakgrundskör där en sjunger falskt. Där är ju tanken att ge just en musikalisk upplevelse.
 
Sv: Sjunga i tv fast man inte kan?

Om man bara ska göra det man är bra på och avstå det som roar en eller känns meningsfullt för att man inte är duktig nog så kan jag lika gärna lägga ner livet. Jag är nog inte sådär jättebra på något som jag tycker är kul, men för mig är det meningsfullt. Och skulle jag inte göra det som är kul....ja då kan jag lika gärna lägga näsan i vädret direkt :(

Tänk om jag var så modig att jag vågade bli offentlig med det jag tycker om att göra och om andra hade uppskattat det? WOW:banana:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sjunga i tv fast man inte kan?

Fast när det gäller sång så är det ganska enkelt, antingen kan du sjunga eller inte oberoende på vad du sjunger. Men jag tycker alla ska få sjunga när och hur de vill, men kan man inte sjunga rent och inte falskt så kan man inte sjunga, finns många artister som sjunger falskt men de har en utstrålning och charm som överstiger problemet med oren sång ;)
 
Sv: Sjunga i tv fast man inte kan?

Fast nej..
Det är inte antingen kan du sjunga eller inte.
Jag tycker magnus uggla, Markoolio, Håkan Hellström, Amanda Jensen och hon den andra lilla "speciella rösten" Tove? Är fullkomligt värdelösa. Men många gillar dem.
Jag älskar James Hetfield men många hatar Metallica för att dom är dåliga.

Så att det bara finns kunna sjunga/inte sjunga håller jag inte med om. Allt beror på vem som lyssnar.
Min musiklärare avgudar min sångröst medans andra inte alls kommer överens med den.
Det finns inget kunna sjunga/inte kunna sjunga.
De enda dom flesta är någorlunda överens om är Whitney Houston & Cher
 
Sv: Sjunga i tv fast man inte kan?

Det är ett ganska skrämmande synsätt, enligt mig. Skulle folk bara få göra det alla ansåg att de var bra på så kan nog i princip hela Buke sluta rida. ;)

:rofl: :bow:

TS: Liksom någon skrev tidigare tyckte jag att just det avsnittet av Dobidoo var fantastiskt roligt och jag skrattade högt flera gånger :D
 
Sv: Sjunga i tv fast man inte kan?

Enligt mig finns det tre artister som får mig att byta eller stänga av.
Vet inte om du vet vilka det är men Loreen, Håkan Hellström och Robyn.
Skulle mycket hellre lyssna på Gardell. Men det är jag det.
 
Sv: Sjunga i tv fast man inte kan?

Så att det bara finns kunna sjunga/inte sjunga håller jag inte med om. Allt beror på vem som lyssnar.
Min musiklärare avgudar min sångröst medans andra inte alls kommer överens med den.
Det finns inget kunna sjunga/inte kunna sjunga.
De enda dom flesta är någorlunda överens om är Whitney Houston & Cher

Håller med om allt förutom att Cher skulle vara en klockren sångerska. ;) Inte dålig, men inte fantastisk heller i mina ögon vilket väl verkligen bevisar att det inte är svart eller vitt utan att det är en gråskala. Några av mina absoluta favoritartister kan svaja en smula på tonerna vid livespelningar men har andra röstkvaliteter som väger upp för det(förutom naturligtvis att de är fantastiska musiker och artister på andra sätt också).

Dessutom blir det lite konstigt att klaga på en komiker som ställer upp och sjunger i ett underhållningsprogram när personer som titulerar sig sångare kan låta så här under konserter. :D
 
Sv: Sjunga i tv fast man inte kan?

Fast nej..

De enda dom flesta är någorlunda överens om är Whitney Houston & Cher

Ok att Whitney Houston och Cher kan sjunga men om vi ska tala en sångerska som verkligen kan sjunga så har vi ju Celine Dion! Hon är så extremt tonsäker och tekniskt fulländad så det finns inte i denna värld. Känner folk som jobbat med henne och hon nailar ALLT på en tagning och de behöver inte ens korrigera efteråt och då får hon till och med känslan att vara klockren. Det finns nog ingen, inte ens de du nämnt ovan som klarar av en sån sak..
Sen om man gillar hennes sound eller inte är ju en smaksak men sjunga, det kan hon!

Är det ett program där man ska visa upp bra sång så passar kanske inte Gardell in.. men i såna underhållningsprogram som Doobidoo och Så ska det låta så tycker jag det är helt ok när de inte är helt ok sångare!
 
Sv: Sjunga i tv fast man inte kan?

Först, vad menas med att kunna sjunga?

Är det att träffa tonerna?
Är det att på ett melodiöst (men kanske inte alltid helt tonsäkert) sätt förmedle, beröra?

Ta Celiné Dion.
Eller Whitney Houston, Maria Carey mfl.
I mina öron är de bara teknik, stämbandskontroll och en välutvecklad lungkapacitet.
Jag tröttnar efter 30 sekunder.
Lika kliniskt rent som som Astras laboratorium, de berör mig inte alls!

Här är ett exempel på hur någon, som saknar lungkapacitet, kan nudda min själ genom sin sång. Nästan enbart på känsla!

http:// https://www.youtube.com/watch?v=efvIp3h_B-Y&feature=youtube_gdata_player
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp