Sjukt utsålt!

bananabambi

Trådstartare
Lär mig aldrig om man får nämna företag eller inte :o

(Gör jag fel så kan väl moderatorn plocka bort tråden.)

Gick in på Ellos hemsida och skulle beställa lite mammat-shirts och eller linnebyxor som behövs nu när det börjar bli varmt ute. Men de hade inte en enda t-shirt.

Kollade H&M, och där var så gott som alla plagg slutsålda. Snacka om besvikelse, då de hade massor att välja på.

Linnebyxor kollade jag på för ett par veckor sedan, och samma sak där. Nu var de bortplockade, men då fanns det heller inga kvar.

Var sjutton ska man då få tag i plagg som är billiga och ändå hyffsat bra kvalité på? De renodlade mammasajterna är ju oftast svindyra, och jag vill inte betala så myclet för ett par brallor och t-shirts jag inte kommer ha så länge.
 
Sv: Sjukt utsålt!

Jag bor på tradera :love:

Men vinner sällan några auktioner på mammakläder, kanske just därför att jag sällan bjuder på dessa :idea: :angel:

Det är så svårt att se hur pass nött ett plagg är bara genom en bild, och när det blir lite mer pengar så fegar jag ur, eftersom jag vet att det ändå är ganska billigt att köpa nytt.

Men det var ett bra tips, har inte varit där på länge. (Eller hrm. I morse var jag visst inne :crazy: )
 
Sv: Sjukt utsålt!

De flesta mammakläder är ju inte så slitna, och man ska ju själv bara ha dem en kort tid. Borde vara rätt säkert att köpa och sälja beg ?

Mina mammajeans hann lånas ut till tre personer emellan mina graviditeter och sedan fick jag tillbaka dem i helt OK skick :)
 
Sv: Sjukt utsålt!

Man får nämna större företag. Fåmansföretag är det värre med då det lätt blir reklam-artade inlägg då.


/moderatorn
 
Sv: Sjukt utsålt!

Vad bra :)

Men hur är det med att tipsa då? Får jag t.ex. eftersöka länkar till / tips på större företag som säljer billigare mammakläder, eller blir det fel?
 
Sv: Sjukt utsålt!

Många av mina mammakläder är blusar och de har jag varit himla rädd om.

Men som de t-shirtsen jag redan har tumlar och tvättar jag nästan dagligen, eftersom jag bara har två st. Och trots att jag bara haft dom ett par veckor ser de väldigt använda ut. Kanske därför att jag köpt dom billigt, men jag skulle inte vilja köpa liknande plagg, och jag skulle dessutom inte heller försöka sälja mina slitna.

Dessutom fanns det inget på Tradera som passade mig :(. Vill ha stooors t-shirts, gärna L-XL och inte vita och inte amningströjor.
 
Sv: Sjukt utsålt!

Men T-shirtar - det kan man ju ha vanliga stora man bara töjer ut över magen ? Jag hade inga särskilda gravid-tröjor och jag var stoooooooooor :D
 
Sv: Sjukt utsålt!

Jag säger som Silverkedjan, tshirts köpte jag bara några storlekar större, eller lånade av karln. Indiska hittade jag en hel del sköna överdelar relativt billigt, det måste inte så mammakläder för att de ska fungera, skärning under bysten är ju modern och omlottskärning.

Byxor däremot har jag satsat på "riktigt" mammabyxor, jag köpte en hel del på HM men även några från de mer renodlade firmorna, ibland har de lite reor och utförsäljningar så man kan passa på!
 
Sv: Sjukt utsålt!

du känner ingen som vill ge bort/låna ut sina mammakläder? Jag lånade ut hela bunten + alla babykläder i minsta storleken till lillsyrran hon är visserligen längre än jag men byxorna var ändå för långa för mig (babykläderna är nu utlånade till ännu en bebis - får väl se hur många varv de åker innan de kommer tilbaka hit :D )

annars så fyndade jag på rea på lindex - de hade massor då och jeans hittade jag jättebra från POP på Barkbyoutleten, och det var mest byxor jag köpte speciellt - körde stenhårt på våra t-shirtar från jobbet - supermjuka och det är väl inte fel att gå runt höggravid med svart döskallet-shirt? :angel: och lånade makens med såklart!
 
Sv: Sjukt utsålt!

Efterlysningar som hör hemma i Radannonser hör inte hemma under buke, men det funkar om man håller det tips-generellt a la "Var kan man hitta mammakläder" så inlägget inte blir annonsliknande, eller att alla svaren blir reklam för småföretagare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp