Wille
Trådstartare
Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min journal samt läkarintyget som är skickat till fk och där står 50%. Det blir dessutom förvirrande när det står att min arbetsförmåga är bedömd till 75-80%. Eftersom jag är arbetslös så tror jag inte att fk godkänner en sjukskrivning på 50%. Tror knappt de kommer godkänna 25% heller. Har tidigare jobbat 100% med anpassningar och tror fk kommer att kräva att jag ska jobba 100% med anpassningar. Detta har dock inte fungerat förut. Men tror fk anser att man kan anpassa till förbannelse så att det kommer att gå.
Vet inte riktigt hur jag ska hantera ohälsa, sjukskrivning, läkarkontakt, försäkringskassa. Vet att samhället pressar tills man blir inlagd (eller dör). Först då KANSKE man kan får sjukskrivning som arbetslös.
Ska jag vara arbetssökande till 100% eller finns det möjlighet till någon sjukskrivning när man är arbetslös? Vet att jag aldrig kommer att jobba heltid oavsett vad samhället säger. Men lär få bekosta det själv.
Vet inte riktigt hur jag ska hantera ohälsa, sjukskrivning, läkarkontakt, försäkringskassa. Vet att samhället pressar tills man blir inlagd (eller dör). Först då KANSKE man kan får sjukskrivning som arbetslös.
Ska jag vara arbetssökande till 100% eller finns det möjlighet till någon sjukskrivning när man är arbetslös? Vet att jag aldrig kommer att jobba heltid oavsett vad samhället säger. Men lär få bekosta det själv.