Sjukskrivning vid illamående??

Minta

Trådstartare
Jag och maken har kommit fram till att vi vill ha en liten till. Snart, helst. :laugh:

Så började jag fundera på det här med graviditeten och framför allt de första månaderna.
Förra gången jag var gravid var jag så gott som helt utslagen de två första månaderna. Kunde ta mig mellan soffan, sängen och toaletten av ren vilja och kunde knappt äta något. Men då var jag arbetslös, så det var inga större problem, egentligen.

Men nu när jag jobbar? Om jag blir lika dålig igen? På grund av vissa omständigheter så är risken väldigt stor att jag blir det.
Kan man bli sjukskriven på grund av graviditetsillamående?
Någon som blivit det?
Vad sa arbetsgivaren om det?

Vet att fk inte gärna sjukskriver gravida, men vad gör man när hela rummet snurrar, man inte klarar av att läsa eller se på tv och än mindre sätta sig i en bil och köra till ett jobb?

Sv: Sjukskrivning vid illamående??

Jag var sjukskriven från v 7 till v 14. Inga problem alls!

Lycka till med bebisverkstad!

//Julia

Kan tipsa om att det finns en hel del receptbelagd medicin som man kan prova. Utan mina kära piller hade jag gått under:angel:.

Det behöver inte bli så, men om det gör det så går det att bli sjukskriven, Bara skriva utförligt till försäkringskassan varför man inte kan fungera alls....

Jag hade två hela sjukskrivnings graviditeter och nu är jag gravid med nr 3 och har knappt mått illa alls. Det kan vara så olika.

Lycka till!

Tack för svaren. :laugh:

Skönt att höra att det har ordnat sig för andra. :laugh:

Bara hoppas att inte arbetsgivaren går i taket över det om det skulle bli så.

min kompis blev sjukskriven pga illamående i början på grav... men hon var bara hemma en vecka sen var de full fart igen:angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 571
Senast: Wille
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 125
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Hjälp! Jag blir galen och kommer snart att tappa fotfästet. Jag var sjukskriven från mitt jobb i ca 1,5 månad innan jag började jobba...
2
Svar
27
· Visningar
3 144
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Obs, rent hypotetiskt scenario, jag är inte sjukskriven eller planerar att bli det. Hur funkar det om man är sjukskriven 50 % och rent...
2
Svar
28
· Visningar
4 027
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar