Sjukskriven-skicka in papperet?

Mirre

Trådstartare
Är sjukskriven nu.
Fick papper från läkaren om det.
Ska jag skicka in det till försäkringskassan?
Eller behålla det själv?

Hon har ju skrivit där varföjag är sjukskriven, hur länge osv
 
Sv: Sjukskriven-skicka in papperet?

Du ska visa det för din arbetsgivare om du har någon och sedan skicka det till försäkringskassan.
 
Sv: Sjukskriven-skicka in papperet?

Det har jag ingen.
Pluggar men helt på distans.
Konstigt att läkarn inte nämde nåt om att det ska skickas in då:confused:
 
Sv: Sjukskriven-skicka in papperet?

Förutsatte säkert att du visste det. Hur ska Försäkringskassan annars kunna ge dig ersättning för sjukperioden? Efter sju dagar måste du ha läkarintyg.
 
Sv: Sjukskriven-skicka in papperet?

Fast när jag frågade om just ersättningen sade hon bara att
jag fick ringa och fråga om jag får nån:confused:
Jobbar ju inte så har sas ingen förlorad inkomst. Var inte säkert att jag skulle få någon sjukpenning alls då:confused:
Är läkarintyget jag har nu
 
Sv: Sjukskriven-skicka in papperet?

Ok, då kan det ju faktiskt vara så att du inte ska skicka in det för att du ändå inte får någon ersättning. Taskigt läge! Men kolla för säkerhets skull att du inte har någon liten ersättning ändå!:)
 
Sv: Sjukskriven-skicka in papperet?

Mjo hade inte suttit fel med lite extra pengar direkt.
Men får ringa och höra
 
Sv: Sjukskriven-skicka in papperet?

det är inte säkert att försäkringskassan godkänner sjukskrivningen. Detta är verkligen ett jättekonstigt system men så är det. En på sambons jobb har varit hemma en månad och precis fått reda på av fsk att hon inte får ut något från dem!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 634
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 275
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 739
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 437
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp