Sjukpenning och föräldrarpenning samtidigt?

fiaskurken

Trådstartare
Ansökte om föräldrarpenning för november månad då jag var osäker på om min sjukskrivning skulle förlängas... Nu blev den det fram till beräknat datum för bebis,undrar nu om jag blir återbetalningsskyldig för föräldrarpenningen om jag samtidigt får ut min sjukersättning?

Nog för att det är bra att spara sina föräldrardagar,men hade kallt räknat med att få ta av dem den sista månaden innan förlossningen...Någon som vet vad som gäller?
 
Sv: Sjukpenning och föräldrarpenning samtidigt?

Du kan inte få båda ersättningarna samtidigt, då blir du återbetalningsskyldig.
 
Sv: Sjukpenning och föräldrarpenning samtidigt?

du måste ringa ditt FK-kontor så du inte får aja-baja för "bedrägeri" eller vad dom nu kanske vill kalla det....

Du får ändra din FP-ansökan helt enkelt.... jag gick på sjukpenning till dagen innan dottern föddes sen tog jag FP.
 
Sv: Sjukpenning och föräldrarpenning samtidigt?

Du får inte ha båda ersättningarna samtidigt men du kan vara sjukskriven tills du får barnet.
Om du råkar få sjukpenning när du fått ditt barn så ring Fk så kan de låta det vara kvar på ditt konto men skriva att de drar av på din föräldrapenning istället.Det är den lättaste lösningen, men jag vet ju inte vad handläggarna på fk där du bor föredrar.
 
Sv: Sjukpenning och föräldrarpenning samtidigt?

Jag fattade för att jag kunde få ut sjukpenning och föräldrardagar samtidigt fram till att barnet var fött, men då får jag nog snällt betala tillbaka.
 
Sv: Sjukpenning och föräldrarpenning samtidigt?

nä och meddela fort till Fk att det blivit fel (fast det borde dom ju se i sitt system?) så du inte får rättsliga problem pga detta....
Har du däremot sjukERSÄTTNING har du rätt få föräldrapenning samtidigt.... men aldrig sjukpenning samtidigt som föräldrapenning.
 
Sv: Sjukpenning och föräldrarpenning samtidigt?

Jag var sjukskriven fram till BF.
Sedan tog jag FP från BF, för att inte råka ut för att få båda samtidigt.

Jag var och pratade med FK om det när jag var in och lämnade in sista sjukskrivningen..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 809
Senast: vtok
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
81 778
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp