Uppdatering.
Jag har inte fått kallesle än för koloskopi, men vet ju också att det kan ta sin lilla tid..
Faktumet är att jag tror jag blir sämre, den 22jan när jag var hos läkaren sa jag att ej gått ner i vikt vilket stämde.
Min normala vikt brukar alltid landa på 62.7-63kg.
Men veckan efter så var den nere på 61.7 vilket inte är så jätte stort hopp i och med att jag minskade ner mitt godisätande
.
Låg väll stadigt runt 61.7kg under veckan tills jag inte vägde mig mer, men så vägde jag mig igår kväll och den stod då på 60.3kg. Vägde mig idag igen på tre olika tillfällen och vägde då också 60.3 en gång 60kg.
Så jag har ju nu gått ner i vikt. Dessa 2.5 veckorna har jag inte alls varit aktiv som jag brukar.
Denna veckan har jag legat utslagen i soffan pga av att ha åkt på förkylning/influensa som börjar ge med sig sakta.
Jag får även magknip nu både innan och efter toabesöken
, vilket jag inte direkt haft tidigare.
Från att ha gått kanske 3ggr om dagen senast 2v har jag idag behövt gå 5ggr, annars fyra ggr dom senaste dagarna. Magknipen är ganska så smärtsam och har även stigit högre upp i magen, tidigare har jag knappt haft ont i magen förutom långt ner på höger sidan vid ljumsken.
Jag vill ju meddela dom att det bara blir värre, och jag vill ha ”hjälp” så fort det går.
Men vart ringer jag? Ska jag ta mig till akuten igen (lite svårt då jag har covid-19 symtom fast jag var negativ på test i tisdags.
Kan man ringa och prata med akutmottagningen ?
Skall jag annars ringa till värdcentralen och berätta på måndag?
Eller kan 1177 hjälpa till på något vis?