K

Knubby

min hund kastrerades som sagt för ett par dagar sen. Men redan dagen innan kastringen så började han bete sig underligt. han såg hängig ut, hade väldigt liten matlust, kräktes....

Veterinären kollade honom o tog tempen samma dag som kastreringen men kunde inte ge mig något svar på varför han var som han var. han hade ingen feber och så...

men nu efter kastreringen så har han fortsatt att bete sig sådär... han är lite hängig, liten aptit, kräks ofta (gul sörja eller genomskinligt), dregglar mer än vanligt.....

Jag tänker givetvis ta honom till veterinären, men tänkte höra först med er om någon vet vad det kan vara?

Sv: sjuk?

Märkligt att de väljer att genomföra ingreppet trots att hunden inte är ok tycker jag. Gul sörja brukar vara man ju säga att det är tecken på gallbesvär men jag vet inte om detta stämmer eller ej.
Dreglar mycket låter inte alls bra - det gjorde min förra hund när han hade en träpinne inkapslad, på tvären, långt ner i svalget:eek: Han hade en rejäl bakterieinfektion p g a såret i svalget.

Jag hade nog åkt in med hunden till klinik för en genomgång, det kan vara extra viktigt nu eftersom kroppen behöver kunna ta hand om läkningen av kastrationssåret. Ring o resonera med veterinären ganska omgående är mitt tips.

Jag skulle åka till veterinär direkt men jag skulle inte lita på den som gjorde kastreringen... Man söver (eller ger lugnande) och kastrerar inte en sjuk hund!!! :mad:

Hållöer med de som redan skrivit att man söver inte en dålig hund om det inte är akuta orsaker. Jag var tvungen att kastrera min hund för 11 dagar sen och veterinären var super noga med att kolla att han var friskoch fågade mig om han varit sjuk sista dagarna. Annars ville du inte göra ingreppet.

Att han spyr gult kan bla bero på att han är tom i magen. de kan spy upp gul galla då. Är det lite slemigt? Jag had euppsökt veterinär. Efter kastrering brukar det vara tvärtom att hunden får större matlust. Min hund som i vanliga fall äter dåligt började redan två dagar efter operationen att äta bättre. Han fick bättre apptit.

Om tillståndet verkligen diskuterades innan op måste jag nog hålla med de som anser att hunden inte borde kastrerats då.
PL

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 203
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 519
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 787
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 894
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka