T

Tictacto

Hjälp vet inte va ja ska göra,..:confused: Ponnyn har äcklighosta och den har varit så här hemsk i ca 1vecka,. men nu har hon fått feber oså är hon snorig och svettas oså äter hon ingenting.
Ska jag ringa veterinären eller avvakta lite till? Hjälp mej fort,..

Sv: SjUk,..

Okeej nån som vet nån bra veterinär i värmland?:confused: Är så j*vla rädd:(

Veterinär i Värmland vet jag inget om. Men du behöver nog inte vara så rädd, men din häst verkar behöva få antibiotika. Ungefär som när man själv varit förkyld och det inte ger med sig. Kan ju vara annat också med börja med att utgå från förkylning som kanske gått över till lunginflamation.

Men försök att få en veterinär så fort som möjligt så att din häst inte blir sämre. Borde finnas i telefonkatalogen eller på Eniro under veterinär. I det här fallet så behöver hästen undersökas så fort som möjligt mer än att det är en "bra" veterinär.

Veterinären har varit här nu och det var höet som det var nått fel på,..

Det hoppas jag också men hon ska få silage så att om två veckor så är hon nästan bra trodde veterinären,..

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
859
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 683
Senast: manda
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
1 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka