ylvalill
Trådstartare
Min lille 1,5 års hingst har hög feber och är riktigt hängig och eländig. Självklart har veterinären varit och tittat till honom och massa prover är tagna men i väntan på svar skulle jag gärna höra lite av era erfarenheter av sjuka (ung)hästar. Har trots många år som hästägare varit ganska förskonad från just detta. Han har fått metacam och ska få gå på det så länge han är febrig men i övrigt verkar det inte vara mycket mer att göra än att försöka locka honom att äta och dricka.
Lite fundersam är jag över hur han kunnat utsättas för nån smitta för vi har stallet hemma och det är bara vi och våra hästar. Enda hästen som rids nu har haft vintervila i flera månader så vi har inte varit iväg nånstans på jättelänge, varken vi eller hästarna. Inga besök heller. Klart nån kan ha gått/ridit förbi hagen med en smittbärande häst men det känns inte helt sannolikt.
Än så länge är det bara feber och att han är hängig, inga andra symptom. Ingen av de andra hästarna verkar ha smittats (än så länge i alla fall).
Nån som varit med om liknande?
Lite fundersam är jag över hur han kunnat utsättas för nån smitta för vi har stallet hemma och det är bara vi och våra hästar. Enda hästen som rids nu har haft vintervila i flera månader så vi har inte varit iväg nånstans på jättelänge, varken vi eller hästarna. Inga besök heller. Klart nån kan ha gått/ridit förbi hagen med en smittbärande häst men det känns inte helt sannolikt.
Än så länge är det bara feber och att han är hängig, inga andra symptom. Ingen av de andra hästarna verkar ha smittats (än så länge i alla fall).
Nån som varit med om liknande?