sjuk/slö häst, vad kan det vara?

Bobbo

Trådstartare
Hästen i fråga är inte min, jag vet inte hurvida veterinär kontaktats eller inte.
Nordsvensk 23 år, sto.
Pigg och glad, rids på kvällen, nästa morgon när man kommer upp till stallet ligger hon ner i boxen, svår att få ordentlig kontakt med, vill inte resa sig, ingen feber, men något "tagen".
Såfort de andra hästarna får mat, reser sig hästen upp och verkar må bra, ägaren går ut med hästen, misstänker kolik, vilket för mig inte verkar logiskt, då hästen inte visar några tecken på varken obehag eller smärta, utan är bara är slö och frånvarande.
Pigg hela dagen, men nästa morgon händer precis samma sak, hästen hittas i boxen, liggandes, lika tagen som dagen innan, men såfort de andra hästarna får mat, är hon uppe igen och är pigg. Ingen feber denna dagen heller.

Inga problem under dagen, lika pigg och glad som vanligt. Vad kan detta vara? :confused:

Ursäkta smått lulligt inlägg.

/ Bobbo

Sv: sjuk/slö häst, vad kan det vara?

Låter som en trött häst ;) Är ju gammal och det är inget konstig om hästen börjar bli seg i starten på morgonen. Hör ju åldern till ;) Låt hästen ta den tid den behöver på sig att "vakna"

Sv: sjuk/slö häst, vad kan det vara?

tack för era svar!
Ja, förmodigen är det trötthet, men jag förstår inte när hon verkar tagen och är svår att få kontakt med. men det kanske hör till tröttheten. ;P

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 503
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 694
Senast: manda
·
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
14 494
Hästvård Hej igår när jag hämtade in min häst upptäckte vi hög feber (40,4), näsflöde och hosta samt slöhet, hon har varit pigg och glad men...
Svar
4
· Visningar
1 302
Senast: Moa092
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka