sjuk lillskruttis...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: sjuk lillskruttis...

Snurrfian skrev:
Jag tror snarare på det här tyvärr, med tanke på att jag har samma VC som Emma74...
Hör av dig om jag ska skaka fram numret till barnläkaren!


du kan väl pma mig...även om Emmsis är bättre i morgon så kan det ju vara bra att ha i framtiden... varför får man inte den här infon från BVC från början för - eller har vi som vanligt fallit mellan två stolar i vårt BVCtantsbyte kanske????
 
Sv: sjuk lillskruttis...

Ser man på ditt landstings hemsida så finns en MYCKET tydlig policy att all sjukvård ska gå samma väg via vc.

Så det är klart de inte ska säga ngt annat.

Men det ÄR bättre med barnläkare till små allmänpåverkade barn, så är det bara. Om man inte har en fast familjeläkare man känner och har förtroende för även när det gäller de allra minsta. Tyvärr ser det sällan ut så på vårdcentralerna idag att det är dessa som har akuttiderna...
 
Sv: sjuk lillskruttis...

emma74 skrev:
du kan väl pma mig...även om Emmsis är bättre i morgon så kan det ju vara bra att ha i framtiden... varför får man inte den här infon från BVC från början för - eller har vi som vanligt fallit mellan två stolar i vårt BVCtantsbyte kanske????

Barnläkaren är "jättehemlig" själv fick jag inget telefon nummer utan BVC tanten ringde och bokade tid...:crazy: Men jag vet att elins dagiskompis mamma har telefon numret då de har varit där ofta med sin lilla sjukling... Jag ska be henne om det när jag lämnar elin idag!
 
Sv: sjuk lillskruttis...

annars kan jag ju ringa BVC nästa gång Emma är sjuk - för nu verkar hon vara på benen igen, ingen feber ännu, pigg och har hittat tillbaka till tutten igen :D ... hon hostar fortfarande, men inte lika mycket (och så får hon ju hostmedicinen)


TACK alla för ert stöd!!!!!
 
Sv: sjuk lillskruttis...

och nu ska vi in till barnakuten för hon vill inte dricka och är supergnällig, lägger jag henne ner blir hon hysterisk....:(
 
Sv: sjuk lillskruttis...

emma74 skrev:
och nu ska vi in till barnakuten för hon vill inte dricka och är supergnällig, lägger jag henne ner blir hon hysterisk....:(
Skruttan, jag hoppas att det går bra för er!! Tänker på er!!
 
Sv: sjuk lillskruttis...

hemma igen...

falsk krupp och öroninflammation... hon somnade i bilen på väg dit och var jättepigg och möblerade om hela väntrummet i en kvart ungefär - sen satte hon igång och illvrålade hysteriskt... så vi behövde inte vänta timme ens... först kom en läkarstudent som försökte titta i öron och hals och så... gick väl inte helt bra... sen kom läkaren från himmelriket :angel: inte nog med att han var oförskämt snygg han spred liksom lugn omring sig och lyckadeslyssna på Emma utan att hon illvrålade och instruerade C hur han skulle hålla henne stilla... så hon fick cortison att dricka mot hostan och recept på penicillin mot öroninflammationen och så ska vi fortsätta med alvedonen, mollipecten och näässprayen... vi kommer ha fullt upp... och så upptäckte jag att Emma gärna dricker hir mycket om helst ur nappflaskan - om det bara är rätt innehåll - och mammamjölkkossan har inte hur mycket som helst efter dom här dagarna....
 
Sv: sjuk lillskruttis...

jisses vilken skillnad, undrar om det är kortisonet... hon svepte mjölken jag lyckades få ur (spädde 2:a omgången med lite vatten :angel: ) och har ätit lite chips och lallar runt här hemma...

hon var inte sååå glad när vi körde penicillin, mollipect, 2 alvedonsuppar (60+125) och nässpay i ett svep.:D
 
Sv: sjuk lillskruttis...

Vad skönt att höra att hon mår bättre! Ja en del läkare har verkligen det där lugnet som behövs för att ta ett barn!
 
Sv: sjuk lillskruttis...

Det är säkert kortisonet som hon blivit bättre på.
Jag har haft 3 killar med falsk krupp. 1 fick även infek tionsastma.
1Var öron barn fick rör vid 10 månader.
flickan har astma
Så vi har suttit på akuten ett antal nätter.

Om du inte får i vätska , får man bara ge ändå.
Blanda dekstropur druvsocker pulver form.
3tsk 5dl kokt vatten 1tsk salt.
Ge detta tsk vis då och då.
Jag fick det av en läkare till mina barn. Är bara .
Lycka till med knytet.
 
Sv: sjuk lillskruttis...

nu sover C och Emma sååå sött tillsammans i soffan (Emma brukar vara väldigt mammig annars) efter att ha fått hela omgången mediciner, lite macka och tutte... och jag bytte en supertung blöja i morse efter att hon hade sovit lungt hela natten - vaknade bara för att äta ett pat gånger...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp